Розробка
Інтернет-маркетинг
Для бізнесу, який веде свою діяльність в інтернеті, важливо бути на перших позиціях в пошуковій видачі. Чималу роль тут грає швидкість завантаження ресурсу. З 2015 року Google враховує це в ранжуванні, виводячи сторінки, створені за стандартом Accelerated Mobile Pages (AMP), на перші позиції пошукової видачі.
У цій статті ми детально пояснимо, в чому суть нововведення, чим може бути цікава технологія АМР і чи варто її впроваджувати у 2021 році.
Позиціюється АМР як відкрите програмне забезпечення, яке дозволяє забезпечити користувальницький формат для інтернет-ресурсу. Запуск нової технології був викликаний необхідністю прискорити завантаження сторінок з мобільних пристроїв. Занадто велика мережа Гугл «поверталася» дуже повільно, що викликало ряд проблем.
Першими на занедбану вудку клюнули медіа, сайти-каталоги, сторінки-зачіпки. Згодом функціонал розширився, і тепер АМР технологія впроваджується не тільки для користувацького контенту. Її можна застосовувати для e-mail, реклами, інтерактивних історій, в комерційній діяльності.
На миттєве завантаження сторінки впливають два фактори: обмеження дизайну та використання рендеринга. Останній дозволяє сторінці завантажуватися ще до того, як користувач на неї перейшов.
Під обмеженням дизайну слід розуміти, що використовувати дозволяється виключно вбудовані стилі, для CSS доступні тільки 50 КБ, а для JS – не більше 150 КБ, плюс оптимізації піддається критичний шлях рендеринга.
Таким чином сторінка АМР буде завантажуватися вже з тієї хвилини, як користувач ввів запит в пошуковий рядок.
В принципі можна самостійно впоратися з конвертацією ресурсу в новий формат, оскільки є все, що для цього необхідно в самому проекті та доступно всім, хто цього бажає. А якщо користуєтеся WordPress, досить запустити плагін АМР, і приступати до перетворення.
Весь процес оптимізації web-сайту займає кілька тижнів. Перевірити вірність виконаних робіт легко за допомогою відповідного АМР валідатора. Скористатися ним можна в режимі онлайн. Інший спосіб – через Chrome або консоль розробника.
Валідатор не тільки перевірить перетворений матеріал, але і вкаже на виявлені помилки. Після доопрацювання зможете запустити ресурс. З появою вашої сторінки в кеші, Google присвоює їй особливий значок – блискавку. Це дозволяє пошуковику виділяти сторінку серед інших під час пошукової видачі.
Розробники стверджують, що середня швидкість, необхідна для повного завантаження АМР-сторінок, не перевищує 0,7 сек. Для порівняння, за даними Гугл, звичайна сторінка завантажується 15 сек. Багато веб-фахівці заперечують це твердження, спираючись на досвід завантаження сторінок без АМР протягом двох секунд.
Можливо технологія АМР і не гарантує, що ресурс буде «вау» і самим швидкісним, але вона дозволить йому залишатися на ТОПових позиціях, оскільки швидкість все ще один з основних факторів, що враховуються при ранжуванні.
Також потрібно брати до уваги, що деякі панелі Google орієнтовані тільки на сторінки, створені за допомогою AMP.
Для того, щоб оцінити переваги Accelerated Mobile Pages, звернемося до цифр, які наводить як доказ скептикам команда АМР:
Ндалі пристрасті дещо вщухли та говорити про бум нової технології не доводиться, але і заперечувати ефект, який з її допомогою можна отримати, було б неправильно.
Невдоволення в першу чергу викликає технічна сторона. Табу встановлювалося на кнопки соцмереж, навігаційні клавіші, наявність бічних панелей; були обмежені стильові рішення; заборонені обговорення та інші JS. Такі усічені сторінки не доставляли задоволення власникам.
Нарікання сипались та на діяльність Google. Пошуковик з любов'ю та ніжністю ставився до прискорених сторінок, використовуючи для їх розміщення особистий домен. У зв'язку з цим почали з'являтися коментарі, що Гугл норовить привласнити трафік і контент вебресурсів.
Несхвалення викликав і той факт, що АМР-сторінки мали першочерговість в обробці.
Багато проблем розробники усунули. Але як і раніше залишилися в пріоритеті завантаження АМР-сторінки, які використовують SERP панелі.
Функціонал Accelerated Mobile Pages постійно розширюється. Вже є AMP Stories, правда за форматом він дуже нагадує той, що використовує Facebook. Але це значний крок вперед.
Заслуговує схвалення абсолютно новий підхід до електронних листів, в якому використовуються інтерактивні елементи.
Зараз йде пошук рішення передати деякі функції АМР, сайтам, які не використовують повну версію, і наділити можливістю попереднього рендеринга швидкісні сторінки, створені без структури АМР.
Гарна новина і для інтернет-магазинів – з'явиться можливість здійснювати покупки, порівнювати вироби, вибирати товар за необхідними параметрами.
Варто чи не варто займатися перетворенням налагодженого сайту, вирішувати вам. Але не можна не враховувати прогрес в прагненні полегшити долю користувача в пошуку інформації та товарів. АМР привертає можливістю:
Використовуючи Google Search Console, вийде швидко виявити помилки на сторінці, а для отримання аналітичних даних можна скористатися Google Analytics.
Ми ознайомили вас з основними фішками прискорених мобільних сторінок. Більше інформації можна отримати, звернувшись за телефоном або скориставшись електронною поштою.