×

Якою мовою вам буде зручно спілкуватися?

Українська Російська

Розпал епідемії: фейки, паніка і...

У період всесвітньої пандемії і тотального карантину Інтернет стає одним з головних джерел інформації. Але чи так всесвітня павутина допомагає припинити паніку або стає її детонатором?...

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

Що несе всесвітня павутина?


Інтернет здатний «підлити масла у вогонь», особливо на гребені всесвітньої істерії. Мережа буквально завалена «гарячими» фактами про коронавірус. Мало хто з користувачів фільтрує інформацію, а ось репост особливо «смажених» фактів зробити готовий, чим ще більше роздуває паніку.

Фейкі: як з ними боротися?


Хоча, як стверджує уряд, і проводиться моніторинг інформації, але в мережі все одно з'являються фейкові новини, що підривають соціальні мережі.

Панікерів готові карати за статтею 173-1 «Поширення неправдивих чуток», але наразі жодного випадку не було зафіксовано офіційно. Втім, якщо у блогерів на тлі загального хайпу виникне ідея пожартувати на тему коронавірусу в громадському місці, то їх явно чекатиме адміністративна відповідальність. Наприклад, московського «жартівника», який зображував напад захворювання в метро, взяли під варту. В Україні подібних пранків не спостерігається.

В Будь-якому випадку, не піддавайтеся загальній паніці і не поспішайте робити репост статей з гучними заголовками, наприклад, "Лікарні переповнені хворими на коронавірус. Чому влада мовчить? "і так далі. Це явно фейк, мета якого - зібрати якомога більше охоплень, ніж донести корисну інформацію людям.

Кібершахраї


Кому пандемія, а кому додатковий дохід. Будьте пильні, зараз набирають обертів схеми шахрайства. Розглянемо основні методи, які використовують зловмисники:

  • Email і розсилки в месенджерах і соціальних мережах зі збором пожертвувань для хворих на коронавірус. Сердобольні користувачі переводять фінансові кошти на купівлю медикаментів, харчування тощо. Також людям приходять листи від нібито МВФ або ВООЗ з проханням допомогти фінансово для розробки вакцини від вірусу;
  • Електронні листи від МОЗ або ВООЗ з посиланнями на оновлені рекомендації щодо карантину та безпеки. При переході, користувач потрапляє на фішинговий сайт, метою якого є отримання персональних даних і «підсаджування» вірусів на ваш пристрій. Вам будуть запропоновані компенсації за приділену увагу або за пройдений простенький тест, щоб ви ввели дані своєї банківської картки, а далі ви отримаєте нульовий баланс.
  • Для того, щоб захиститися від кібершахраїв просто дотримуйтесь заходів безпеки: не переходьте за сумнівними посиланнями, не переводьте фінансові кошти незнайомим людям або своїм друзям, попередньо не переконавшись, що вони дійсно потребують допомоги і бажано при особистій зустрічі.

 

Фейкові товари від коронавірусу


У мережі шукають не тільки свіжі новини про пандемію, а й народні або не надто кошти від вірусу. Тому в розпал епідемії активізувалися мисливці за наживою, а саме ті, хто пропонує диво-товари від коронавірусу.

Наприклад, у мережі ви зможете знайти безліч оголошень про продаж тестів, народних ліків і навіть амулетів проти захворювання. Крім того, знайдуться і псевдомедики, які проведуть діагностику в режимі онлайн. Природно, це не безкоштовна процедура.

У продажу ви знайдете часник, дбайливо вирощений на грядці, чай, що блокує розмноження вірусу в організмі, заговорені амулети, бейджики та інші дрібниці, що нібито рятують від болю.

Трапляються і відверто смішні оголошення. Автори, таким чином, намагаються підняти настрій аудиторії. Але, можливо, знайдуться і ті, хто прийме інформацію за чисту монету.

У мережі з'являються пропозиції дезінфекції приміщень. Втім, клінінгові компанії зараз актуальні. Тому нічого кримінального в цьому немає, якщо, звичайно, автори не обіцяють застосувати диво-речовину, що рятує від усіх зараз, включаючи коронавірус.

Ви можете зустріти замість згадки COVID-19 або «коронавірус» картинку з молекулою, оскільки часто модератори блокують такі повідомлення.

Як убезпечити себе в період паніки?


Для того, щоб не попастися на гачок шахраїв, ми радимо:

  • Керуватися здоровим глуздом. Всю інформацію варто перевіряти і довіряти тільки фірмам з хорошою репутацією, купувати медикаменти в аптеках;
  • Не нехтувати антивірусниками. У період активізації кібершахрайства та інших махінацій краще зайвий раз перестрахуватися, ніж потім звертатися в поліцію;
  • Не відкривати незнайомі вкладення і листи! Не впевнені в тому, що це за посилання прийшло від вашого колеги - напишіть йому і уточніть. Не вводьте дані вашої карти, якщо немає впевненості в додатку, інакше ваші кровні витечуть в кишеню зловмисникам;
  • Не повідомляти свої особисті дані. Навіть номери телефонів можуть стати платформою для кібершахрайства;
  • Не нагнітати обстановку. У період невизначеності і паніки краще не репостити інформації зі ЗМІ та соціальних мереж, якщо ви не впевнені в достовірності фактів.

Чому вірити: як фільтрувати інформацію та отримувати достовірні дані?


В Інтернеті ви і справді зможете знайти достовірну інформацію практично на будь-яку тематику, включаючи і про коронавірус. Головне - це правильно підібрати джерела, звідки черпати дані про захворювання. Наведемо вам кілька ресурсів, які рекомендовані:

  • Сайт МОЗ. Тут ви зможете знайти різні пам'ятки і статистику поширення захворювання, а також рекомендації про те, як дотримуватися карантину, і які заходи вжити, щоб убезпечити себе;
  • Сайт ВООЗ. Саме тут публікується найсвіжіша інформація про те, яких заходів варто дотримуватися, щоб знизити ризик захворіти на коронавірус.
  • Різні ЗМІ, наприклад, «РБК-Україна» та інші трастові джерела публікують свіжі факти про поширення захворюваності в Україні. Мінімум паніки, максимум інформативності та корисних даних, щоб аудиторія могла бути в курсі всього, що відбувається. Влада, включаючи мерів міст, робить прямі трансляції, щоб розповісти про те, яка ситуація в країні і в конкретних регіонах.

У соціальних мережах також є пабліки, де можна знайти цікаві дані, але тут потрібно бути гранично обережним і перевіряти інформацію в інших джерелах.

Верифіковані вайбер-спільнота COVID-19 і телеграм-канал COVID-19

Зате соцмережі - це Клондайк гумору. Ви знайдете смішні меми, різні челенджі, які закликають зберігати спокій і з користю проводити карантин. Тому зберігайте спокій і дійте за ситуацією!

Віддалена робота - оптимальне рішення в період пандемії!


Одна з переваг Інтернету - це можливість працювати під час карантину віддалено. Це безпечно, і в той же час ефективно в плані фінансів. Коли економіка завмерла, такий вихід здається чи не єдиним для багатьох сфер бізнесу.

Крім того, різні онлайн-курси, вебінари та інші аналогічні формати навчання та підвищення кваліфікації набирають обертів. Багатьох споживачів вже зацікавили такі інфопродукти, які коштують трохи дешевше офлайн-формату.

Онлайн-рішення в карантин


Багато розважальних додатків і сервісів пропонують промокоди або зовсім надають безкоштовний доступ до платних продуктів. Популярність все більше набирають онлайн-кінотеатри. Українські фільми ви можете подивитися, наприклад, на ivi або megogo.

Все більше зустрічається реклами MMORPG-ігор, що пропонують бонуси і фішки для гравців. Щоправда, донат ніхто не скасовував, але Інтернет пропонує широкий вибір варіантів, чим геймерам зайняти себе під час самоізоляції. Якщо у вас раніше не було часу на таке дозвілля, то зараз цілком можна його влаштувати.

Не вистачає спілкування?

Платформа для знайомств «Тиндер» запустила новий формат «Карантіндер», який дозволяє не тільки заводити нові знайомства, а й пропонує пожертвувати фінансові кошти на благодійність.

Міжнародний онлайн-бар також дозволить вам провести час з користю і знайти співрозмовника за духом. Тому навіть у карантинному режимі ви зможете спілкуватися.

На завершення


Інтернет - це не тільки кладезь корисної інформації, а й поле для шахрайства і фейків. Вивчайте першоджерела і не піддавайтеся паніці.

Для бізнесу - це пора активних дій і нових рішень. А наша компанія ADS group допоможе вам у цьому. Заповнюйте заявку нижче, і ми з вами обов'язково зв'яжемося!


Поділитися:


Читайте також:

  • inst
  • facebook
  • twitter

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

×

Зв'язатися

Ми зв'яжемося з Вами, найближчим часом