×

Якою мовою вам буде зручно спілкуватися?

Українська Російська

Прогрів домену перед...

У цій статті розглянемо обов'язкову процедуру для тих, хто робить розсилку вперше: прогрів домену перед Email - розсилкою і те, які негативні наслідки вас чекають, якщо не зробити...

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

Email-маркетинг постійно розвивається, а конкуренти не дрімають. Тому, ви повинні бути у всеозброєнні. Та й поштові провайдери постійно змінюють алгоритми доставлюваності листів, висуваючи все нові і нові вимоги. Ми вирішили поділитися корисною інформацією, яка допоможе уникнути ситуації, відправник потрапляє в немилість поштовиків. У цій статті розглянемо обов'язкову процедуру для тих, хто робить розсилку вперше: прогрів домену перед Email - розсилкою і те, які негативні наслідки вас чекають, якщо не зробити цього.

Що таке «прогрів домену» - навіщо він потрібен?

Якщо коротко і ясно, то без прогріву доменного імені вам забезпечено блокування! Для поштових провайдерів великий потік відправок з нового IP - це сигнал, що ви займаєтеся спамом. Вся річ у тому, що складання бази передплатників - процес, що займає деяку кількість часу, і тільки недавно зареєстрована назва не може посилати велику кількість електронних листів.

Навіть якщо ви ретельно продумаєте текст майбутньої розсилки з корисним і вигідним для клієнта реченням, налаштуйте сервіси відправки, то один лише клік по кнопці «Відправити!» може все зіпсувати. Спочатку потрібно заробити позитивну репутацію і тоді поштові системи перестануть банити ваші відправки. На перших етапах жорстко контролюємо кількість листів, що відправляються, - максимум 300 на годину, краще менше. Звичайно, такий процес здасться дуже довгим і малоефективним, але ця цифра зросте, коли ваш домен підвищить свій рейтинг. Цей метод працює і для тих, хто тільки почав формувати базу передплатників.

Термін «прогрів» означає штучне підняття репутації внаслідок відправки електронних листів на власні поштові адреси з подальшим їх відкриттям і переходами за активними посиланнями. Метод не забезпечить вам лояльність від реальних клієнтів на цьому етапі, але допоможе обійти спам-фільтри. Якщо ваші листи відкривають, клікають за посиланнями - значить довіряють.

Як розігріти домен: практичні поради

Існує лише декілька дієвих способів, як прогріти IP:

  • Вручну. Для цього необхідно запустити відправку листів по своїх мейлах і перевірити кожен з них, переходячи за активними посиланнями. Бажано це робити зі зміною IP-адреси і в цьому вам знадобиться браузер Tor;
  • За допомогою спеціальних програм. Розробники створили спеціальні інструменти для ефективного, швидкого, а головне безпечного прогріву доменного імені, наприклад, TrustMaster.

Більшість розсилок з нового IP виявляються в спамі. Відбувається це з кількох причин: айпі був використаний спамерами і має погану репутацію; складний алгоритм фільтра у провайдера або технічна помилка. Статистика говорить, що найбільша кількість листів, що потрапляють у спам з нових доменів, у Gmail. Тому підходити до справи потрібно комплексно і покроково:

  1. Заведіть кілька адрес на Яндекс, Рамблер, Gmail та інших популярних поштовиках.
  2. Переходьте до адміністрування листування і створіть список, куди ви імпортуєте всі нові адреси.
  3. Проведіть тест. Для цього відправте підготовлений лист на всі адреси зі складеного списку. Не рекомендуємо вказувати в темі або в самому тілі слово «Тест», поштовики можуть відправити повідомлення відразу в спам.
  4. Перевірте всі електронні скриньки. Якщо листи знаходяться в теці «Вхідні», все зроблено правильно. Інакше зверніться до постачальника пошти. Повідомлення, які були витягнуті з теки «Спам», не видаляйте! Таким чином, ви даєте сигнал системі, що відправка з вашого домену є корисною і читається, що знизить ймовірність повторного блоку в рази.

Ми пропонуємо вам покроковий алгоритм прогрівання нового домену:

  1. Опрацьовуємо базу передплатників. Для успішного просування необхідно відправляти близько 50 тисяч листів на тиждень. Щоб досягти цього показника без ризику потрапити під фільтр необхідно розбити весь обсяг бази на 5 груп за 10 тисяч адрес. Протягом 5-ти днів робляться відправки тільки одній групі на добу, а вже на шостий приєднуємо другу і так далі.
  2. Складаємо план. Тепер переходимо від запланованої стратегії до тактичних дій. Крім цифрових значень він може додатково включати в себе найменування сервісів, якими ви користуєтеся.
  3. Обходимо блокування. Розглянемо найпопулярніші ситуації: «Лист не доставлено». Найчастіше, це відбувається при надсиланні повідомлень на адреси Гугл. Часто проблема криється не в помилці в адресі, а в установленому фільтрі сервісу. У такому разі необхідна повторна відправка листа. Потрапляння під фільтри з боку ISP трапляється у двох випадках: низький показник Open Rate і CTR, що говорить про мінімальну залученість адресатів; перевищення максимального ліміту відправок. У першому випадку проводимо повторну чистку бази; у другому зменшуємо обсяг розсилок.

Головне в Email-маркетингу - це безпека вашої компанії і одержувача. У цьому допомагають налаштування захисних параметрів айпі, що сприяють розпізнанню поштовими сервісами чесне інформаційне джерело. До них належать DKIM, SPF і DMARC. Це основні інструменти захисту від шахраїв і зломів.

DKIM - це головний стандарт для захисту електронної пошти від зловмисників. Працює в сукупності з SPF (відповідає за перевірку оригінальності IP відправника), DMARC (визначає алгоритм перевірки вхідних електронних листів). Налаштовувати їх обов'язково, щоб замість цікавої пропозиції ваші клієнти не отримали вірус.

Сервіси листування мають покрокову інструкцію, як налаштувати ці записи. Зазвичай, цей процес займає всього 10-15 хвилин. Але, якщо у вас виникли проблеми, то рекомендуємо звернутися до служби підтримки.

Відстеження показників ефективності

Щоб зрозуміти, наскільки добре йдуть ваші справи, після кожної відправки необхідно відстежувати показники ефективності ваших дій:

  • Bounce Rate - кількість листів з розсилки, які не були доставлені. При високих показниках поштові провайдери отримують сигнал, що ваша база «нежива» і це призведе до блокування. Якщо значення перевищують позначку 10%, то проводимо повторну чистку;
  • Complaint Rate - покаже, яка у вас кількість скарг від користувачів на листи, що надходять. Максимальна точка - 0,1%. У цьому випадку необхідно переглянути текст і зміст повідомлення. Можливо, причина криється в агресивній манері клієнту речення, що надходить, наприклад, містять слова «Купити!», «Терміново!» і так далі, або кнопка відписки занадто добре захована;
  • Open Rate. Його розглядаємо тільки в комплексі з попередніми значеннями. Якщо показник дорівнює 2-8%, то можливо ваші пропозиції просто не цікаві, або ваша база була сформована неправильно.

Звертаємо увагу на статистичні дані постмайстрів. Головними метриками є:

  • рівень репутації домену;
  • кількість доставлених листів.

Рекомендуємо вам для відстеження цих показників використовувати такі інструменти:

  • Postmaster від Мейла;
  • Postoffice від Яндекса;
  • Postmaster від Гугла.
  • Ріс email маркетинг Постмайстер

В ідеалі всі електронні листи повинні потрапляти в папку «Доставлено». Але якщо частина опиниться в теці «Спам», вам необхідно скоригувати кількість відправок на добу і переглянути контент. Також надішліть повідомлення до служби підтримки поштовика, щоб розв'язувати цю проблему.

Потрапили в «Спам»: як потрібно діяти?

Якщо ваші розсилки потрапляють до теки «Спам», то не поспішайте панікувати і відразу ж складати листи в техпідтримку. Буває, що адресат раніше поскаржився на листи, що мають подібний зміст, і знову спрацював індивідуально налаштований фільтр. Щоб перевірити цю теорію, відправте цей же текст на вашу власну скриньку в аналогічній поштовій службі, що і мейл одержувача. Якщо він опинився в теці «Вхідні», вам варто порадити користувачеві додати вашу адресу до книги контактів.

Ще одна ситуація, яка вимагає корекції з вашого боку - це репутація імені. Вона повинна зростати поступово, тому коригуємо кількість відправлень на день і поступово прогріваємо IP.

Поговоримо про те, як правильно спілкуватися з техпідтримкою, щоб вас вивели з-під фільтрів:

  • для початку необхідно зібрати всі дані. Для надсилання потрібен не HTML-шаблон і не текстовий варіант, а файл формату EML;
  • при складанні листа провайдеру вам необхідно відповісти на питання, чим займається ваша компанія, які товари і послуги ви пропонуєте, як ви збираєте базу і прикріпите обов'язково приклад відісланого листа;
  • запит надсилаємо на адресу служби техпідтримки.

Вам залишається тільки чекати відповідь від служби і налаштовуватися на позитивне рішення. А поки ми вам дамо кілька корисних порад, як уникнути блокування від Gmail, який вважається найбільш жорстким з усіх поштових провайдерів:

  • починайте відправку з 10, максимум 20 листів;
  • створюйте першу розсилку тільки для найбільш залучених клієнтів;
  • відстежуйте репутацію за допомогою інструмента Postmaster tools;
  • створюйте тільки корисний і актуальний контент.

Висновки

Прогрів домену - це важливий і трудомісткий процес, що забезпечує успіх ваших розсилок. Чим більше потенційних клієнтів прочитає ваші листи, тим вище буде їх рівень довіри до вашої компанії. У такому випадку поштові провайдери не вважатимуть ваші листи спамом, і ви уникнете блокування і «чорного списку».

Пройдемося ще раз по важливих пунктах:

Стежте за базою передплатників і регулярно проводьте чистку.

Нарощуйте обсяги розсилки листів поступово.

Постійно контролюйте показники, і вносьте корективи.

Хочемо нагадати, що актуальний, цікавий, а головне корисний для вашої аудиторії контент формує лояльність і високу залученість. Тому не забувайте вивчати потреби вашої аудиторії. Обов'язково використовується всі інструменти для відстеження ефективності та репутації. На перших порах можна виправити помилки, і не допустити падіння результатів до критичної точки.


Поділитися:


Читайте також:

  • inst
  • facebook
  • twitter

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

×

Зв'язатися

Ми зв'яжемося з Вами, найближчим часом