×

Якою мовою вам буде зручно спілкуватися?

Українська Російська

Просування або шахрайство: як SEO-студії обманюють...

Ринок діджитал-послуг останнім часом дуже змінився. Технології, що діють на зорі SEO, вже пробуксовують. Прийшов час працювати згідно новим трендам і вимогам ПС. Але чи всі агентства, що...

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

Ринок діджитал-послуг останнім часом дуже змінився. Технології, що діють на зорі SEO, вже пробуксовують. Прийшов час працювати згідно новим трендам і вимогам ПС. Але чи всі агентства, що займаються SEO-просуванням, усвідомили настання нової ери?! Багато хто працює за старими звичками, що не завжди гарантує хороший результат. Ми навчимо вас, як розпізнати чесну компанію та вчасно відмовитися від послуг явних шахраїв. 


А також розповімо, чому не можна сподіватися виключно на SEO і які додаткові технології допоможуть отримати саме той результат просування свого ресурсу в інтернеті, на що більшість клієнтів покладає надії. 

Стаття буде корисна тим бізнесменам, хто вже мав невдалий досвід співпраці з недобросовісними фахівцями, і тим, хто вперше вирішив використовувати розрекламоване просування в пошукових системах. 

Ми відповімо на делікатні питання: 

  1. До яких хитрощів вдаються діджитал-агентства, щоб заманити клієнта? 

  2. Що потрібно неодмінно уточнити, перш ніж підписати офіційний договір?

  3. Як на початковій стадії переговорів зрозуміти, що відкрили не ті двері та розумніше шукати іншу web-студію? 


Що змушує засумніватися в користі SEO 

З жалем змушені констатувати, що горе-сеошники не націлені на довгостроковий проект. Більшість з них ставлять собі спрощені цілі. Використовують всякі хитрощі для обману пошукових систем і отримання швидкого результату. В результаті сайт з часом пробуксовує, втрачає позиції. Причина в тому, що студії, які прагнуть до легкого збагачення, роблять все, що називається «на коліні». За підсумком бізнесмен позбавляється і грошей, і реальних покупців. 

Гасло: «Спорудимо конструкцію швидко, ви головне заплатите», – став мантрою багатьох, що діють на українському ринку діджитал-агентств. 

А бізнес, раз зіткнувшись з відвертим обдурюванням, перестає вірити в те, що пошукове просування здатне реально працювати на збільшення прибутку. 

Як це було раніше 

На зорі становлення SEO-просування давалося відносно легко. Досить було написати великий текст, «прикрасити» його ключовими словами за принципом «чим більше, тим краще» і все – перші позиції у видачі забезпечені. Але пошукачі не дрімали та швидко зметикували, що велике полотно не завжди шедевр і стали з ними боротися. 

Тоді сеошники відкрили іншу лазівку: стали купувати посилальні бази з різних джерел. І знову настала благодать. Число відвідувачів сайтів зростало. Але невдача: кількість не завжди переходить в якість: народ приходив, але нічого не купував. 

Коли клієнт починав скаржитися, мовляв, як же так? У веб-студіях розводили рученятами, мовляв старалися, а що результату нуль, не винні. 

При цьому активно брали гроші. Вартість послуг оцінювалася в 15 тис. грн. З них 5 тис. грн. йшли на закупівлю посилань, 10 тис. грн. становили чистий прибуток. Із закінченням оренди бази посилань, ресурс, ясна річ, просідав. Бідоласі бізнесменові не залишалося нічого іншого, як знову просити допомоги – коло замикається. 


Але тепер сайти боляче б'ють по руках за неякісні покупні посилання та безжально штрафують. Помічені в подібних махінаціях потрапляють під санкції пошукових систем і позбавляються місця в ТОПі. Вибратися з такої ситуації дуже складно. 

Коли стало відомо, що пошукові системи стали вивчати поведінку користувачів під час відвідування веб-ресурсу, фахівці з SEO не розгубилися. Вони діловито взяли бика за роги та звернулися по допомогу до програм і сервісів, які обіцяють поліпшення поведінкових факторів, що стосувалися: 

  • часу, який представник ЦА проводив на сайті; 

  • наскільки користувач заглиблювався в глиб порталу; 

  • як докладно дослідив інформацію на сторінці; 

  • скільки було відмов. 

Система давала позитивний результат. Але не дуже довго. Пошукові системи стали проти штучних накруток, і в хід знову пішли санкції. 

Сьогодні всі можливі способи легального обману зайшли в глухий кут. Web-студії дружно б'ють себе в груди та присягають, що працюють виключно чесно. 

Відкривши сторінку будь-якого пристойного діджитал-агентства знайдете список обіцянок: 

  • працюємо за офіційним договором; 

  • забезпечуємо повний SEO-аудит; 

  • вивчаємо сильні та слабкі сторони конкуруючих організацій;

  • допомагаємо вдосконалити юзабіліті; 

  • виведемо портал в ТОП пошукових систем за висококонкурентними запитами;

  • складемо семантичне ядро; 

  • збільшимо конверсію. 

Оскільки в тонкощах цього механізму недосвідченій людині з ходу розібратися, практично, неможливо, ми постараємося розставити крапки над «і», щоб вам стало зрозуміло, чим же займаються такі агентства та чи можуть вони реально допомогти.

Чи можливі в SEO гарантії 

Рішуче – немає! Пояснити це досить просто: невидима, але відчутна третя сторона договору – пошукова система – може реально «підкласти свиню» у вигляді зміненого алгоритму ранжування. 


Навіть якщо фахівець робить все в рамках рекомендацій Google або Яндекс, це не стане гарантією неодмінного попадання на високі позиції в пошуковій видачі. Немає ідеального стандарту, до якого маємо прагнути в оптимізації ресурсу, щоб гарантувати клієнтові високий трафік і конверсію. 

З жалем доводиться констатувати, що ніхто не обізнаний точно, якими критеріями оцінки сайтів користуються пошукові системи, яким чином алгоритм відбирає один сайт і бракує інший. 

Сеошники покладаються на набутий досвід, свої та запозичені у колег припущення про дії алгоритмів. А якщо врахувати, що пошуковим системам властива мінливість і завтра алгоритм може різко змінити орієнтири, то прийдемо, на жаль, до невтішного висновку: обіцянки найвищих результатів найближчим часом – це порожній звук. 

Єдине, що точно може гарантувати агентство: взяті на себе зобов'язання виконати в термін і максимально якісно. Блефом є ​​висловлювання типу: 

  • результат гарантований; 

  • гарантуємо вивести в ТОП-3, 5, 10; 

  • фінансовий успіх гарантований. 

Їх варто розцінювати не більше ніж привабливий маркетинговий хід, щоб домогтися популярності у замовника та змусити його вибрати цю веб-студію.

А ось якщо ви почнете задавати конкретні питання про реальні гарантії, то у відповідь, як правило, чуєте, що на ділі все не зовсім так і про які гарантії може йти мова, адже кожен проект індивідуальний, на просування впливають різні фактори й таке інше. 

В будь-якому випадку ви можете самостійно продзвонити в будь-яке агентство, яке обіцяє гарантії в SEO і послухати аргументацію менеджерів. Все це можна розцінювати як певний маркетинговий хід.

Реальність використання ключових слів 

Слова «частотність запиту», «кількість запитів в місяць», які так люблять оптимізатори, не повинні приводити вас в трепет. Посилання фахівців з продажу типу: «Подивіться, на цей запит пошук здійснює 35 670 осіб щомісяця. Варто нам вивести його в ТОП, у вас відразу з'явиться армія відвідувачів». Клієнт вражений, згідно киває та затверджує список. 

Проходить кілька місяців. Ви помічаєте, що продажі не зростають. Звертаєтеся до сеошника, який обіцяв золоті гори. А той розводить руками – сайт в ТОПі, всі запити вами затверджені, які претензії. 

Розберімося, чому гроші витратили даремно. 

Щоб клієнт був задоволений, а результат роботи компанії виглядав вражаюче, просуванець вносить в семантичне ядро ​​вираження, які мають нульову частотність або близьку до неї. Такі запити дуже легко виводять ресурс на ТОПові позиції, але не збільшують відвідуваність. Буде вельми доречно виглядати фраза «зимове взуття для малюків дешеве» або «одяг жіночий річний купити недорого», але при детальному аналізі стає зрозуміло – це слова-пустушки, і люди такими запитами в реальності не користуються. 

Визначити частотність запитів дозволяють сервіси Google (https://ads.google.com/intl/ru_ru/home/tools/keyword-planner/) і Яндекс (wordstat.yandex.ru). Досить зайти у свій аккаунт, вибрати потрібний регіон, ввести фразу, наприклад «купити стіл» і клікнути на Enter. Сервіс видасть дуже вражаючу цифру 76 520 запитів тільки за один місяць. Відмінно, можна готувати мішок для грошей. Але радіти рано. 

Ось що відбувається насправді. Сюди потрапили всі запити, які містили слова «купити стіл»: «купити б/у стіл»; «Купити квадратний стіл в хорошому стані», «купити журнальний стіл» та інше. 

Щоб оцінити реальність, потрібно: 

  • укласти слова в лапки. Таким чином отримаєте цифру, яка охопить всі можливі словоформи ключової фрази «купити стіл», «купити столи» тощо – 3 456. Як бачите, дуже далеко від обіцяних 76 520; 

  • якщо до лапок додати знак оклику «!купити !стіл», дізнаєтеся, яка кількість користувачів вводять в пошуковик запит «купити стіл» – 3 065. 

Якщо в результаті отримали 0, значить такий запит нікого не цікавить. 

Ось так можна перевірити роботу сеошників та упевнитися: реальні їхні обіцянки або фейк. 

Тепер, отримуючи черговий звіт з «вражаючими» цифрами, поцікавтеся, що відбилося в цифрах: голий запит; входження часткове; загальна частотність; з використанням лапок або лапок і «!», точне входження.


Як просувають сайт за запитами 

На сайтах компаній, які займаються просуванням в пошукових системах, можна побачити повідомлення: «Виконаємо просування з гарантією. Від 10 до 100 запитів за 15 000 грн.» або «10 000 грн за 30 запитів. Просуваємо в ТОП». 


Ознайомившись зі спокусливими посиланнями, бізнесмен б'є по руках з представником фірми, вибирає запити та задоволений чекає результат. А його немає, тому що просування за запитами має свої нюанси, про які багато хто не здогадуються. Тому займемося розбором помилок: 

  1. Перша полягає в тому, що бізнесмен покладається на власне розуміння того, по яких запитах вигідно та потрібно рухати ресурс. Але при цьому не бере до уваги частотність. Таким чином вибір може припасти на непотрібні запити. Інший варіант, робить ставку на запити, що не відповідають актуальності. Важливо розуміти, що всі запити поділяються на комерційні та інформаційні. При просуванні в мережі товарів і послуг найбільш підходять перші – комерційні, які містять слова «купити», «замовити», «ціна». Далі йде найменування товару або послуги. Але і тут свої нюанси, якщо ввести слово «смартфон», пошуковик покаже сайти, які розкажуть про особливості вибору гаджета. Якщо написати «смартфони» – відкриються торговельні майданчики. Від інформаційних запитів відмовлятися не варто. Однак у пошуковиків є і тут своя думка. Вони вибирають в першу чергу сайти-блоги, ресурси з корисними статтями, електронні ЗМІ та інше. У ці параметри комерційний сайт може і не вписатися. З інформаційними запитами виявитися в топових видачі – непросте завдання. Є і такий вид запитів: вітальний. В такому випадку замовнику пропонують використовувати для просування назву фірми чи магазину. Але такий запит сам по собі оригінальний і має всі шанси опинитися на перших позиціях. Ніякою оптимізацією SEO-фахівцям займатися не доводиться. 

  2. Друга помилка – згода на підготування певної кількості запитів. Щоб успішно рухати сайт в пошукових системах, досвідчений сеошник створює семантичне ядро. У нього входять всі можливі запити, за якими будуть шукати ваш ресурс. Число може становити кілька тисяч. Тому, коли пропонують зосередитися на 20-30, це серйозне обмеження можливостей просування інтернет-магазину. Далі, більше: наявність серед обраних високочастотних ключових слів, призведе до того, що сайт витіснять конкуренти. 

Робимо висновок: для успішного просування ресурсу слід використовувати семантичне ядро ​​без обмежень. Це найкраща гарантія. 


Які бувають SEO-компанії 

Існує два різновиди: SEO-студії або агентства конвеєрного типу. 

Почнемо з хорошої новини. SEO-студії орієнтуються на невелике число замовників. У них завжди є добре продумана стратегія дій до конкретного проекту. Складений план в обов'язковому порядку оголошено клієнту та тільки після узгодження стає інструкцією до застосування. Питання, що виникають в процесі роботи обговорюються із замовником. Підготовлені файли з текстовими матеріалами, семантичним ядром, розроблений відеоконтент тощо.


Клієнт завжди в курсі того, як просувається проект, має можливість контролювати динаміку розвитку, оцінити дії на кожній конкретній ділянці. 

Якщо все складається в описану картину, вам пощастило. Вашому порталу дійсно приділятимуть увагу та докладуть усіх зусиль, щоб виконати взяті на себе зобов'язання. 

Тепер про конвеєрні організації. Тут багато обіцянок, але результат залишає бажати кращого. У них важливе місце займає відділ продажів, тому він за чисельністю співробітників перевищує відділ, що займається оптимізацією. 

Тут працюють таким чином: клієнтові оголошують суму в районі 10 000-15 000 грн. Результат гарантують через 2-3 місяці. Начебто все добре та замовник згоден. Через місяць, витративши всього три години на проект, клієнту надсилають звіт. Звіт справляє враження, але не дає бажаного ефекту. Замовнику кажуть, що ще рано, потрібно почекати. Через місяць ситуація повторюється: гарний звіт з обнадійливими цифрами, але потоку відвідувачів як не було, так і немає, хоча звіт говорить про зворотне. 

Картина повторюється й на третій місяць. Втративши терпіння, клієнт рішуче налаштований розірвати недбайливі угоди. Його намагаються спокусити спокусливими обіцянками: знижки, бонуси, все що завгодно до безкоштовного просування. Хтось спокушається та погоджується продовжити. Інші йдуть рішуче та з обуренням. 

Але компанія нічого не втрачає. Поки замовника годували обіцянками, назбирали ще пару-трійку клієнтів. І схема працює далі. 

Але, у подібних розводив в обов'язковому порядку є ядро ​​VIP-клієнтів. Ними займаються дуже серйозно, але і платять вони значно більше. 

Висновок: хочете бути в їх числі – виділяйте на просування суму в рази понад 10 000 грн.

Щоб не викинути гроші на вітер і не втрачати час, під час спілкування з представниками фірм звертайте увагу на питання, які вам задають під час першої зустрічі. Виконавців має цікавити: 

  • що з себе представляє бізнес в цілому; 

  • як буде розвиватися; 

  • хто є прямими конкурентами; 

  • які найбільш важливі напрямки (пріоритетні послуги/товари); 

  • звідки надходить основний дохід, чи є додаткові джерела прибутку; 

  • чи займалися вже організацією пошукового просування. 

І головне, фірма що поважає себе, почне з аудиту сайту. Його необхідність клієнту повинні пояснити. 


Якщо в фірмі все вищеперелічене ігнорують, навряд чи варто з ними співпрацювати. 

Тепер варто пояснити, чому звіт на 40 сторінок – пусте. У ньому використовують дані отримані від аналітичних програм, які працюють в пошукових системах автоматично. Словесне оформлення здебільшого скопійовано зі старих звітів і являє собою шаблонні вирази. 

Займає така «робота» трохи часу. Ось чому на ваш сайт будуть витрачати не більше трьох годин на місяць. 

Лайфхак! Персональна видача або як видавати бажане за дійсне. 

Є ще одна схема, яка дозволяє обманювати клієнтів. Під час зустрічі із замовником сеошник демонструє результати «успішної» діяльності на своєму комп'ютері або пристрої свого шефа. Виникає цілком природне запитання, чому? Використана так звана персональна видача. Пошуковик, бачачи зацікавленість користувача конкретним сайтом, висуває його на перші позиції у видачі. Але все це відбувається тільки в браузері користувача, а справжній стан ресурсу – суцільна загадка. 

Викрити шахраїв можна, досить скористатися вікном інкогніто.

Навіщо потрібен аудит конкурентів 

Аналіз конкуруючих компаній – обов'язкова частина правильної стратегії пошукового просування. Аудит дозволяє побачити, за що пошуковики прихильно ставляться до ресурсу, якими технологіями користуються ваші прямі конкуренти. В результаті ретельного аналізу можна зрозуміти, що потрібно публікувати на сайті. 

 

Якщо обрана веб-студія ігнорує цей пункт робіт, радимо потиснути руку на прощання та пошукати іншого виконавця. Якщо така робота передбачена, попросіть приклад і уважно вивчіть, про що там йдеться. 

Як махлюють з технічним аудитом 

Представник діджитал-компанії з кращих спонукань, стурбований недоробками ресурсу, які виявили їх фахівці в ході перевірки сайту, пропонує все виправити. Вам потрібно лише підписати договір на послуги SEO-оптимізації. При цьому в яскравих фарбах розписує всі його переваги: ​​швидкий зліт на перші рядки пошукової видачі, цільовий трафік, зростання продажів і так далі. 

Зберігайте спокій та уважно його проаналізуйте. Перш за все оцініть, чи відділені одне від одного виявлені недоробки за пріоритетністю виправлення: критичні, якими потрібно негайно зайнятися, менш актуальні, незначні. Якщо такий розподіл відсутній, фірма використовує популярну схему обману: підготувати звіт з величезним числом помилок. 

Це завжди вражає недосвідчену людину, хоча серйозних причин для хвилювання може й не бути. 

Річ у тому, що онлайн-сервіси та різні аналізатори, працюють за певними узагальненими алгоритмами. У число помилок нерідко потрапляють несуттєві для роботи конкретного сайту моменти. Недобросовісні агентства цим успішно користуються, адже велика частина їх клієнтів погано орієнтується в технічній складовій. 

 

Наведемо найбільш типові «помилки»: 

  • на головній сторінці є заголовки H1, H2, а ось H3, H4, H5, H6 не виявлені. Для неінформаційних сайтів це не критичне зауваження та не вимагає реагування; 

  • перевірка виявила, що відсутній Favicon для 8, 9, 10 версії Internet Explorer. Дана помилка не має ніякого впливу: сайт цілком може обмежитися наявністю Favicon в Snippet, а не в браузері. Її можна віднести до поведінкових факторів, а не до серйозних помилок сайту. 

Щоб не стати жертвою обману, отримавши «страхітливий» документ, зверніться до знайомих фахівців або до незалежного експерта. Так, аудит буде коштувати грошей, але в рази менше, ніж витягнуть шахраї. 

Якщо хочете діяти самостійно, можна скористатися одним з наведених нижче варіантів: 

Перший. Можна використовувати автоматичний сервіс, який надасть інформацію через кілька хвилин. Але повне уявлення про технічний стан свого ресурсу не отримаєте. Такий аналіз не дасть уявлення про причини, що призвели до помилок, як вони між собою пов'язані, як це все виправити. Ви побачите лише певну частину недоліків, але не зрозумієте, як їх усунути.

Приклад неповного аудиту: 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1n3nRIh2rGtFINJk1-Zyl3f06Ilj2cUq3rblt3d2ewmk/edit?usp = sharing 

Другий. Він більш трудомісткий. Доведеться працювати в ручному режимі, аналізуючи всі складові просування ресурсу в інтернеті. Фахівці професійних агентств витрачають на це не менше трьох днів. Робота включає виявлення помилок, їх глибокий аналіз і розробку завдань щодо усунення вад. 

Повний технічний аудит включає не менше 120 незалежних перевірок. Ми перерахуємо лише малу частину, яка має виконуватися до виконання: 

  • оцінити, з якою швидкістю завантажується сторінка; 

  • наскільки коректно працює форма з пошуку, для оформлення замовлення, зворотного зв'язку та подібні (або здійснюється окремо аудит юзабіліті); 

  • наявність «битих» посилань (може бути включений в окремий технічний аудит); 

  • наскільки коректно проводиться обробка помилок, допущених сервером; 

  • чи присутня сторінка «404»; 

  • чистота коду, відсутність зайвих скриптів; 

  • оцінити наявність та вплив вірусів і шкідливість кодів; 

  • наскільки коректно показується ресурс в різних браузерах при різному дозволі; 

  • наявність мобільних версій. 

Можливий і більш полегшений варіант, що дозволяє оцінити: 

  • якість пошукових запитів; 

  • виявити помилки оптимізації ресурсу; 

  • перевірити унікальність текстового контенту; 

  • оцінити кількість посилань базу (вхідна та вихідна); 

  • наскільки сайт зручний пересічному користувачеві; 

  • валідність HTML-коду; 

  • наявність «битих» посилань; 

  • адаптований ресурс для мобільних пристроїв. 

Важливо пам'ятати, що сам по собі аудит не розв’яже проблеми сайту. Потрібно оперативне виправлення всіх виявлених проблем. Якщо web-студія не надає рекомендації та ТЗ на виправлення недоліків, то не варто їй довіряти.

Юзабіліті аудит 

Обов'язково потрібно оцінити наскільки зручно відвідувачам сайту користуватися порталом. Це в повній мірі продемонструє аудит юзабіліті. Користувачеві має бути легко оформити покупку, знайти потрібну інформацію, товар/послугу. Тому важливі кнопки, такі як «Замовити», «Купити» повинні розташовуватися на видному місці. Номери телефонів вигідно розташувати в «шапці», щоб не потрібно було їх вишукувати. 

 

В іншому випадку відвідувач довго не затримається та вже, звичайно, не повернеться знову. 

Переглянути приклади аналізу ефективності юзабіліті потрібно обов'язково. У них повинні бути присутні не просто констатація фактів, а розписані шляхи їх усунення та рекомендації щодо вдосконалення. Великим плюсом буде, якщо агентство докладе дані за результатами А/В тестувань. Ці фахівці знають свою справу та не підведуть. 

Що таке комерційний аудит 

Пошукова система Яндекс використовує особливий вид ранжирування – комерційний. З його допомогою сервіс оцінює, чи вартий конкретний ресурс довіри користувачів: чи може запропонувати різні способи взаємодії, чи є інформація про персонал фірми тощо. 

 

Збір семантичного ядра та підготування текстів 

Поки одна частина діджитал-агентства займається всебічним аналізом сайту, інша підбирає ключові слова та готує тексти. 

Для збору семантичного ядра можна використовувати: 

Ще одне джерело: онлайн-сервіси, які допомагають зібрати ключі. Правда тут чимало «сміття», але фахівець знає, як від нього очиститися. 

Чим більше джерел використовували, тим краще. На ринку SEO-послуг досить компаній, які не обтяжують себе роботою. Проводять збір по одному, в кращому випадку двох джерелах і заспокоюються. В результаті ресурс просувається вкрай неефективно. 

Коли ядро ​​зібрано, потрібно займатися очищенням, щоб прибрати так звані «сміттєві» слова. Вони відомі власнику підприємства, що просувається. Але досвідчений сеошник на цьому не заспокоїться та обов'язково ще раз перевірить список, щоб видалити зайве. 

Чистий список належить розбити на кластери: згрупувати ключові слова за частотою використання та відповідності певній сторінці ресурсу. 

Кластеризацію можна проводити за словами або за результатами пошукової видачі. Перший спосіб, практично, марний. Другий корисний. Але, отримавши дані, потрібно обов'язково їх скоригувати. А це робиться вручну та займає досить багато часу, навіть під час роботи з маленьким сайтом. 

Побудувавши правильні блоки ключових слів, можна займатися створенням структури ресурсу або внести зміни в уже наявну. Далі розробляється вихідна оптимізація сторінок. Коли попередня робота на цьому етапі закінчена – все переноситься на сайт. 

Наступний етап: підготовка текстового контенту, аналітика та інше. 

Добре збалансований сайт вимагає постійного контролю та вдосконалення. Якщо ви припускали, що через кілька місяців очікування, зможете спочивати на лаврах і збирати дивіденди, доведеться розчаруватися. Пошукові алгоритми постійно змінюються, попит має тенденцію падати, а конкуренти не готові пропустити вас вперед. 

Готуйтеся до постійної роботи, а затишну піч залиште казковому Ємелі. 

Метатеги 

Займатися коригуванням метатегів потрібно, але не до нескінченності. Від того, наскільки сумлінно фахівець прописав Title і Description залежить ранжування сайту та його статус в пошуковій видачі. 

 

У нормі вносити коригування не більше двох разів. Якщо вам говорять зворотне та кілька місяців «удосконалюють» заголовки та описи сторінок, варто задуматися та переглянути роботу фахівця. Нескінченні зміни здатні серйозно нашкодити ресурсу, а вам загрожують зайвими абсолютно необґрунтованими витратами.

Проблеми зовнішнього просування 

Єдиної думки про корисність посилань немає. Деякі стверджують, що від них ніякого толку, інші заперечують, вважаючи їх важливим інструментом в просуванні веб-ресурсу. Ми не будемо з'ясовувати, хто з учасників дискусії прав, але можемо стверджувати, що хороші посилання не будуть зайвими. 

Важливіше розібратися в іншому: чи варто звертатися до бірж, які торгують базами з посиланнями, і купувати беклінки? Чи вийде таким чином підвищити довіру до сайту? 

Неякісні посилання, куплені на спамних сайтах, у великій кількості дають поганий вплив на репутацію ресурсу. У Google і Яндекс є спеціальні алгоритми, які швидко обчислюють обман і строго карають власників. 

Щоб не потрапити під санкції Пінгвін (Гугл) або Минусинськ/АГС (Яндекс), не варто здійснювати безглузді покупки. 

Але є достатня кількість ресурсів, чий авторитет не заперечується, де можна цілком легально придбати якісні та корисні посилання: крауд-маркетинг, гостьові пости, аутріч і інші методи, використовувані досвідченими сеошниками для зовнішнього просування веб-сайту. 

Важливо оцінити «живучість» майданчиків для обговорення, перш ніж публікувати там посилання на свій ресурс. 

Не менш цікавим є питання, а коли ж слід займатися зовнішнім просуванням? Зазвичай план такий: 

  • спочатку проводять аудит з подальшим виправленням помилок. На це виділяють один місяць; 

  • потім працюють над складанням семантичного ядра. На це йде приблизно 5 місяців, якщо потрібно пропрацювати весь сайт; 

  • через півроку приступають до зовнішньої оптимізації.

В результаті молодий сайт нудиться в так званій «пісочниці» Гугла, щоб не вискочити вперед з видачі. Немає обговорень в блогах, відсутнє ранжування оголошень. При цьому заробляють всі, крім власника сайту. Зрозуміло, що для комерційної діяльності в мережі такий підхід малоефективний. 

Ми впевнені, й практика в цьому переконує, що займатися зовнішнім просуванням цілком реально вже після того, як пройшла перша індексація ресурсу. Правда він до цього повинен бути повністю готовий:

  • відсутні помилки; 

  • сторінки відкриті та доступні для індексації; 

  • передбачені форми для отримання контактів; 

  • немає спамних матеріалів. 

Старт зовнішнього SEO варто починати з публікації посилань, які приведуть користувача на головну сторінку сайту. Для цього потрібно розробити чітку стратегію. Щоб вигадка вдалася, доведеться «промацати» посилальні профілі своїх конкурентів. У цьому хорошу службу послужать безкоштовні помічники: megaindex «Порівняння донорів посилань» або «Зовнішні посилання». 

 

З першої десятки пошукової видачі зазвичай відбираються ваші прямі конкуренти та проводиться аналіз їх напрацювань. Результат для зручності використання формується в таблицю. 

У такому ж ключі необхідно провести аудит довідкових профілів конкретних URL і їх анкор-листів. 

П'ять кращих способів для отримання якісних посилань 

Щоб заощадити фінансові витрати, але створити привабливий та цілком природний контрольний профіль, варто звернутися до безкоштовних сервісів. 

Наш рейтинг виглядає таким чином: 

  1. Сервіси відгуків. Хороший авторитет у https://irecommend.ru і https://www.otzyvua.net/. Ці майданчики корисні тим, що і Google, і Яндекс включають відгуки з них в пошукову видачу. Тут є реальна можливість зробити свій сайт популярним і одночасно підвищити його позиції в пошуковій видачі. Вийти на сервіси відгуків допоможуть і пошукові системи. Діяти потрібно так: вводите в рядок пошуку доменне ім'я цікавого вам конкурента додаєте слово «Відгуки»: у вас в руках перелік потрібних майданчиків. Гарною підмогою служить megaindex «Аналіз конкурентів». Тут алгоритм дій такий: в рядок «запит» потрібно закарбувати слово «відгук», а в рядок URL – адресу будь-якого сервісу відгуків. Сервіс видасть перелік його суперників, а ви отримаєте жаданий список сайтів з відгуками, де зможете опублікувати посилання на свій ресурс абсолютно безкоштовно.

  2. Каталоги, рейтинги інтернет-магазинів. Тут знову доведеться звернутися до пошуковиків. За запитом «каталоги онлайн-магазинів» або «рейтинги онлайн-магазинів» отримаєте досить значний список для аналізу. 

  3. Добре використовуються для розміщення посилань на сайт профілі компаній та ресурси з пошуку роботи. 

  4. Завершують рейтинг форуми відповідного напряму, і міські веб-ресурси. 

Робота з форумами вимагає ретельного відбору. Дуже часто зустрічаються майданчики, які сильно заспамлені, або до них вже давно ніхто не звертається. Ефекту від них позитивного нуль, а от шкоди нанести можуть. 

Популярні ресурси ведуть дуже жорсткий відбір новачків. Вашу претензію на публікацію посилання можуть відхилити. Уникнути сумної долі є два шляхи: купити коммент, в який вписане ваше посилання з іншого розкрученого профілю або зайнятися розкручуванням власного. 

Список сайтів вичерпаний, що робити? 

Потрібно звернутися до посилальних профілів своїх конкурентів. Допомогу в цій справі нададуть вже знайомі «Зовнішні посилання» і «Порівняння донорів посилань» з megaindex. 

Всі джерела з ТОП-5: сервіси відгуків, форуми, каталоги та інші. дозволяють зібрати загальний контрольний профіль, який стане базою в подальшій роботі. 

У пошукових систем склалося певне ставлення до посилань. Наприклад, Яндекс віддає перевагу сайтам, які використовують посилання з його сервісів або, що йдуть з трастових релевантних джерел. При цьому акцент робиться на «релевантні», виключаючи ті, що можна зарахувати до загальнодоступних. 

Якість всіх видів посилань обов'язково слід піддати ретельній перевірці. На відмінно з таким завданням впораються: checktrust.ru і ahrefs.com (це не реклама). 

Але посилання – не панацея. Потрібна внутрішня оптимізація. 

Що дасть блог 

Будь-якому бізнесу, що діє в системі електронної комерції, корисно вести свій блог. Це підвищує лояльність користувачів, покращує поведінкові показники ЦА, що, в кінцевому підсумку, позитивно позначається на просуванні у пошукових системах. Але тільки за однієї умови: статті, розміщені в блозі, корисні та цікаві в першу чергу відвідувачам ресурсу. 

 

Особливою популярністю користуються експертні статті, що дозволяють оцінити переваги товару. 

Тому текстовому контенту потрібно приділити максимум уваги, приєднавши до їх підготування своїх фахівців. Якщо в діджитал-агентстві вас не приваблюють до створення блогових статей, варто задати фахівцям конкретне питання. Інакше ви отримаєте блог-пустушку, за який ще й підпадете під серйозні санкції від строгих пошукових систем. Вони вважатимуть, що ви маєте намір маніпулювати пошуковою видачею, щоб пробитися на ТОПові місця. 

Може підстерігати й інша небезпека: SEO-фахівець порадить зробити блог на ресурсі, де планується розмістити посилання на потрібні комерційні сторінки. Мотивувати свою позицію буде тим, що таким чином можна наростити контрольну вагу та підвищити шанси в пошуковій видачі. Це працює, але є реальна можливість таким чином скотитися до рівня спамного сміття. 

Ми настійно рекомендуємо відстоювати свою позицію: при підготовці блогу залучати фахівців вашої компанії. Тільки так можна створити експертний контент, який реально буде працювати на імідж підприємства.

Договір 

Укладення договору – обов'язково, але не поспішайте його підписувати. Спочатку уважно прочитайте. Вас не повинні чіпати до глибини душі словесні запевнення «виведемо сайт в ТОП-3», «збільшимо цільовий трафік на N%» і подібні. Відстоюйте своє право ознайомитися зі змістом документа, перш ніж ставити підпис. Потім буде вже пізно рвати на собі волосся. 

 

У документі повинні бути закріплені такі пункти: 

  • ключі, які використовуватимуться для просування ресурсу; 

  • ваше право робити правки та їх конкретний опис; 

  • що отримаєте за підсумками співпраці; 

  • які роботи будуть проведені (повний список прописується в додатковій угоді); 

  • в які терміни агентство виконує взяті на себе зобов'язання. Тут мова йде про всі попередні роботи, спрямовані на досягнення очікуваного результату; 

  • за яких умов можна достроково розірвати договір. 

Обов'язково вимагайте, щоб було прописано, яким чином ви зможете контролювати діяльність найнятої веб-студії. Просування сайту в пошуковій видачі контролюється за результатами моніторингу. Він проводиться щотижня та щодня, у вас повинен бути до нього доступ. Це дозволить реально оцінити, наскільки ефективно йде просування.

Звіт про роботу 

Щоб не потонути в масі красивих папірців, які повинні продемонструвати «старанність» SEO-агентства, перед підписанням договору необхідно обумовити й прописати в документі: 

  • реальні цілі; 

  • метрики, за якими їх можна буде контролювати; 

  • періоди, за які будуть зніматися звіти. 

Тільки так отримаєте чіткі та реалістичні показники ефективності та результативності – KPI. 

В іншому випадку вам подадуть у великій кількості різні графіки та діаграми, які продемонструють: зростання трафіку та позицій в пошуковій видачі, індекси відмов і глибини переглядів. Все це має дуже переконливий вигляд і яскраво демонструє старанність виконавців, але в вашому конкретному випадку має мало користі. Як правило, всі показники зростають на папері. На ділі ж бізнес просувається крихітними темпами або зовсім нерухомий. 

Які KPI важливі для SEO 

 

Їх небагато, вони цілком зрозумілі та легко прораховуються. До найбільш значущих належать: 

  • видимість в пошуковій видачі. Дає зрозуміти, як видно сайт при ранжуванні пошуковими системами. Але показники відносні без порівняння з такими ж даними конкурентів. Тому, якщо вам пред'являють голі цифри індексів видимості 32 або 68 і стверджують, що краще і бути не може, охолодіть їх запал проханням показати, що робиться у конкуруючих фірм; 

  • якість трафіку, що надходить і його обсяг. Детальну інформацію можна отримати у Яндекс.Метриці та Google Analytics; 

  • які позиції займає ресурс за ключами. Цей показник потрібно знімати обов'язково, але за умови, що семантичне ядро ​​вже погоджено, і очищено від всякого сміття (виключені словосполучення з нульовою частотністю); 

  • скільки коштує відвідувач або СРС. Для його розрахунку необхідно бюджет розділити на число відвідувачів. Ось так ви будете точно знати, в яку суму обійдеться один відвідувач сайту; 

  • СРА або скільки коштує конверсія. Цей показник дуже важливий, а розрахувати його потрібно в такий спосіб: бюджет розділити на кількість цільових дій користувачів (конверсію); 

  • чинники поведінкові. Їх значення в просуванні комерційних веб-ресурсів зростає, тому не враховувати їх не можна; 

  • як зростають вкладення або ROI. Це розраховується ось таким чином (дохід - витрати) / витрати * 100%. Саме цей показник найбільш чітко продемонструє ефективність заходів, вжитих для просування сайту. 

Заходи агентств для краси малюнку 

 (Лайфхак! Способи спотворення результатів роботи) 

Ми вже писали, що web-студії люблять прикрасити досягнуті результати, щоб притупити пильність клієнта та заробити більше. 

Це, звичайно, не кримінал, але все ж варто бути уважними. Ось на що необхідно звернути увагу: 

  • роль вітальних запитів в просуванні ресурсу. Вітальний запит включає: назву компанії або назву продукту, що просувається товару плюс назва компанії: «телефони алло». Але такого типу запити виходять на перші позиції самі по собі, не вимагаючи просування. Але у них дуже низька частотність; 

  • як просувають нульові запити. Власнику бізнесу пропонують рухати нульові запити «ціни на якісні буклети в Миколаєві» замість «буклети в Миколаєві». Мотивують це тим, що у них є шанс опинитися в підказках пошукових систем. А там, дивись, і зросте частотність до десяти демонстрацій за один місяць. Але, якщо фахівці провели правильну оптимізацію, то їм і так судилося зайняти місце на першій сторінці пошукової видачі. Так чи варто за це платити?; 

  • як махлюють з трафіком. Щоб довести свою продуктивність, деякі компанії йдуть на хитрість: збільшуючи потік відвідувачів коштом нецільової аудиторії. Конверсії від нього ніякої, але цифри виглядають прекрасно. Коштує копійки, а у бізнесмена можна витягнути досить солідну суму; 

  • як використовують в просуванні леми – незмінні словоформи. Сеошник прописує кілька варіантів вихідного вираження. Наприклад, «купити стілець» – це джерело, «стілець купити», «куплю стільці» – це вже варіанти. На всі запити пошуковик буде видавати один результат. Агентство ж візьме з замовника гроші за кожен варіант окремо. На папері все буде виглядати гладко, а от толку мало: продажі не будуть демонструвати зростання; 

  • карткова видача. Деякі діджитал-агентства займаються підміною понять. Демонструючи результати неорганічної, а карткової видачі, яка є всього лише приємним бонусом ранжування. Наводити це як підтвердження топових позицій комерційного ресурсу та ще й стягувати за це плату – аморально! Не ведіться на солодкі обіцянки, вимагайте показники за органічною видачею; 

  • показники Google Analytics. З цим теж хитрують, накручуючи їх штучним шляхом, наприклад, через сервіс utm spoofing. Щоб не стати легкою здобиччю хитрунів, робіть порівняльні перевірки результатів, отриманих від різних рахункових сервісів; 

  • наявність продажних посилань та статей на сайті. Команда, яку ви найняли, включає ресурс в схему з обміну посилальною базою. Інша інтерпретація: на вашому ресурсі публікують статті з посиланнями на інші підприємства. Роблять це, щоб одним махом убити двох зайців: надати важливість ресурсів всіх своїх клієнтів і поліпшити результати ранжування. Не має сенсу просувати чужий бізнес, до того ж, це зіпсує вашу репутацію у пошукачів; 

  • під виглядом SEO продають контекстну рекламу. SEO-студія обіцяє: «За один день – в ТОП1»; і починає рухати контекст за затвердженими ключами. Так їм працювати простіше та дешевше: використовується лише п'ять запитів з угоди. Але річ у тому, що при правильно проведеній внутрішній оптимізації, на ТОПові позиції вийде не тільки обрана для просування п'ятірка, а й інші, що володіють більш низькою частотністю. А це більше залучених користувачів. 

Скільки має коштувати SEO-просування 

Розуміючи тепер в загальних рисах обсяг і складність роботи, ви погодитеся, що заплатити 5 тисяч гривень і чекати напливу відвідувачів і буму в торгівлі не доведеться. Радимо серйозно підходити до відбору кандидатів, аналізувати їх обіцянки та реальну діяльність.

 

Про найголовніше 

Так чому ж, багато хто не вірить в SEO?! З впевненістю можемо сказати, що причина банально проста – їх ресурсом ніхто всерйоз не займався, але активно розвивав інші коштом довірливого клієнта. 

Ми вас озброїли потрібними знаннями, щоб не потрапити в аналогічну ситуацію. Адже ви знаєте: 

  1. Надійний фахівець не стане підігрівати ваш інтерес нездійсненними обіцянками, а буде працювати за заздалегідь узгодженим планом. 

  2. Пошукові системи підкажуть, які використовувати дієві інструменти, а що вже неабияк застаріло та не працює. 

  3. Договір обов'язковий, а у вас є право контролю на будь-якому етапі. 

  4. Не погоджуйтеся на виверти, які нібито принесуть незліченне число відвідувачів і небувалу конверсію. Ризикуєте поплатитися і репутацією, і грошима. 

  5. Схема «гроші за ліди» – не варіант! 

  6. Строки звітування, формат і зміст повинні бути узгоджені заздалегідь. Пам'ятайте про базові маркери, які демонструють переконливе зростання вашої компанії. 

Чому ліди принесуть нецільовий трафік 

 (Лайфхак! Липові (підставні) клієнти при оплаті за «Ліди».) 


 Під лідом розуміють конкретну дію, яку здійснив користувач, потрапивши на сайт по одному з рекламних каналів. Схема здається цілком прийнятною: оплачувати потрібно тільки прямі дзвінки. Але тут є свій секрет: підставні користувачі. Під цим узагальненим званням ховаються «вільні художники» та колл-центри. Вони зайняті лише одним: дзвонять, щоб уточнити дані про товар/послугу. Але чекати від них замовлення – марна справа.

Чому це вигідно діджитал-агентству: 

  • довести, що дзвінки надходять від нереальних замовників неможливо; 

  • колл-центрам платять значно менше, ніж отримують від клієнта. 

Тим, хто не злякався та готовий самостійно вести свій корабель по бурхливому морю e-commerce, бажаємо всіляких успіхів. 

 

А в якості рятувального кола даруємо чек-лист.


Поділитися:


Читайте також:

  • inst
  • facebook
  • twitter

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

×

Зв'язатися

Ми зв'яжемося з Вами, найближчим часом