×

Якою мовою вам буде зручно спілкуватися?

Українська Російська

Що таке ліди і...

У цій статті ми розповімо, що таке ліди і лідогенерація і як вони працюють. Почнемо з розшифровки термінів, а вже потім розповімо, чи варто користуватися послугами...

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

У цій статті ми розповімо, що таке ліди і лідогенерація і як вони працюють. Почнемо з розшифровки термінів, а вже потім розповімо, чи варто користуватися послугами лід-менеджерів.

Ліди і лідогенерація: поняття і роль у просуванні?

Лідогенерація (lead generation) - збір контактних даних користувачів, які цікавляться вашими товарами або послугами. Ця маркетингова тактика орієнтована виключно на певні групи цільової аудиторії. Для залучення клієнтів використовуються різні методи: контекстна реклама в Google, просування в соціальних мережах і так далі. Необхідно враховувати популярні пошукові запити і характеристики ЦА: стать, регіон проживання, вік, сімейний стан, дохід та інші критерії.

Ліди - це потенційні клієнти, які зареєструвалися на сайті або залишили заявку на послугу. Важливо пам'ятати, що на цій стадії ви ще не отримали фактичного клієнта, поки людина просто проявила інтерес до пропонованого продукту.

Розберемося, що таке ліди в маркетингу. Їх традиційно заведено ділити на три категорії:

  1. «Холодні» - це потенційний споживач, чиї контакти у вас вже є, але у нього ще немає потреби скористатися вашими послугами або придбати пропонований товар.
  2. «Теплі» - потенційний клієнт вже встиг познайомитися з вашою компанією, знає про її переваги і цінову політику. Але при цьому знаходиться ще в стадії вибору співпраці з вами або з іншими аналогічними фірмами.
  3. «Гарячий» - людина/компанія вже готова здійснити замовлення, скористатися вашими послугами, підписати договір і так далі.

Класифікація здійснюється за допомогою оцінки потенційних клієнтів (lead scoring). Коли починається генерація лідів менеджер аналізує, які маркетингові кроки вплинули на людину. За кожен з них виставляється бал. Ґрунтуючись на числі набраних очок робиться висновок, яка «температура» у споживача, тобто наскільки він готовий здійснити покупку. Якщо клієнт «гарячий», то його контакти передають у відділ продажів. В іншому випадку процес «підігрівання» триває.

Як виглядає процес залучення клієнтів?

Отже, ви замовляєте просування вашого сайту. Завдання лід-менеджера забезпечити приплив відвідувачів, яким цікава ця продукція або послуга.

Щоб залучити клієнтів, які в наслідок можуть стати лояльними, необхідно враховувати кілька важливих факторів:

  • зручний і привабливий дизайн;
  • грамотно складений текст, що продає;
  • прийнятна ціна продукту;
  • проста форма замовлення і можливість отримання зворотного зв'язку.

Щоб згенеровані ліди зробили продаж, вони повинні бути цільовими. Навряд чи людину зацікавить газонокосарка, якщо у неї немає дачі, і вона живе в багатоквартирному будинку. Найчастіше для цих цілей застосовується контекстно-медійна реклама. Вона дозволяє зробити широкий обхват аудиторії за певними критеріями (локація, стать, вік та інші характеристики), а також пропонує різноманітні формати (оголошення, банери, відеоролики) і можливості для таргетингу.

Скільки коштує?

Отже, ви вже знаєте, що таке порожнє, тепер переходимо до його ціни. Чому саме так? На цей момент компанії пропонують оплату не за комплекс послуг з просування, а за одного залученого ліда. Його вартість обумовлюється заздалегідь і залежить від декількох критеріїв:

  • від бінес-ніші (чим вона популярніша, тим вища ціна);
  • від регіону;
  • від виду і переваг продукту або послуги.

Існує кілька варіантів, як буде фіксуватися і оплачуватися лідогенерація:

  1. Оплата за вхідний дзвінок. Для цього встановлюються спеціальні інструменти аналітики, які будуть відстежувати вхідні дзвінки від потенційних клієнтів.
  2. Оплата за отриману заявку. Такий варіант вважається найпопулярнішим. Він застосовний для різноманітних бізнес-ніш. Вся справа в тому, що в більшості випадків люди воліють не дзвонити, а залишати свої контактні дані для зворотного зв'язку з менеджером.

Де брати ліди?

Лідогенерація користується великим попитом, адже якщо у вас є бізнес, значить, потрібні і споживачі. Ви можете самі займатися залученням клієнтів або довірити цю справу професіоналу - лід-менеджеру, який буде збирати цільові контакти у великих кількостях і за встановлену заздалегідь вартість.

Перед укладенням договору фахівець обговорює із замовником важливі деталі, щоб виконати завдання максимально якісно. Для цього йому потрібні основні відомості про вашу компанію:

  • які послуги та продукцію пропонує замовник споживачам;
  • розмір середнього чека;
  • наявні бонуси та акційні пропозиції.

Радимо всім замовникам відповідати на питання в анкетуванні докладно і чесно, щоб лід-менеджер не допустив помилку, і зміг максимально ефективно впорається зі своєю роботою. Перш ніж приступити, фахівець вивчить всі основні пункти детально і продумає стратегію залучення потенційних споживачів.

Після запускається тестування. Воно полягає в налаштуванні реклами, щоб залучити трафік, включаючи і цільових відвідувачів. Це дуже важливий етап, адже якщо рекламна кампанія була налаштована неправильно, то люди будуть просто закривати вкладку з сайтом. Щоб виключити такий жалюгідний підсумок, фахівці часто використовують лідогенератор. Це спеціальний сервіс, що збирає контакти користувачів, які цікавляться певним видом продукції або послуг.

Оплата за фактичну кількість залучених лідів вигідна і замовнику, і виконавцю. Ви зможете бачити результати роботи і не платити за «повітря».

Методи лідогенерації

Їх можна розділити на три основні групи:

  1. Персональна взаємодія.
  2. Онлайн-інструменти.
  3. Директ-маркетинг.

Детальніше розгляньмо кожен з них.

Персональна взаємодія.

Цей метод включає в себе телефонні дзвінки, зустрічі в офісі та подієвий маркетинг. Якщо з першими двома все зрозуміло, то останній варіант вимагає пояснень. Він включає в себе різні заходи, наприклад, семінари, конференції, майстер-класи та виставки. Це прекрасний привід обзавестися новими клієнтами і залучити партнерів. Метод досить ефективний:

  • подія приверне тільки зацікавлених людей;
  • отримані контакти будуть мінімум «теплими», а значить, їх легше перевести в «гарячі».

Онлайн-інструменти

У більшості випадків саме Інтернет стає головним джерелом клієнтів. Основний упор робиться на створення якісного контенту за допомогою:

  • корпоративного веб-сайту та/або лендингу;
  • інтернет-реклами;
  • надання потрібної для клієнта інформації (статті, які навчають відеоролики тощо) в обмін на контакти;
  • вебінарів на гарячі теми;
  • блогів, тематичних форумів, акаунтів у соціальних мережах;
  • каналів на YouTube.

Багато фахівців скептично ставляться до соцмереж, але ми вважаємо, що при грамотній розкрутці акаунтів з них виходить відмінний лідогенератор, який здатний залучити цільову аудиторію різного віку і роду занять.

Директ-маркетинг

Цей прийом володіє максимальним рівнем персоналізації з потенційними споживачами. Інструмент охоплює:

  • email-розсилки;
  • розсилки в месенджерах;
  • традиційну пошту (паперові листи). Цей метод відмінно працює з банками і великими корпораціями.

Успішна лідогенерація: як цього досягти?

Залучення клієнтів - складний процес, який вимагає комплексного підходу. Для цього обов'язковими критеріями є:

  • якісний сайт або лендінг з інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом;
  • протестовані оголошення, які залучатимуть потенційних клієнтів;
  • хороші джерела вхідного трафіку, що відповідають характеристикам ЦА.

Крім того, вам необхідно постійно працювати над поліпшенням вашого ресурсу, щоб він спонукав зробити підписку на ваші оновлення і надалі здійснити покупку. Це може бути невелика знижка у вигляді промо-коду, який прийде відвідувачу на електронну скриньку, якщо він залишить свої контакти.

Трохи про вебдизайн

Кнопка підписки повинна бути яскраво виділеною, щоб користувач не шукав її. Під нею розташуйте повну інформацію, що буде отримувати ваш підписувач. Мінімізуйте поля, в ідеалі їх має бути всього 4:

  1. Назва.
  2. Пол!
  3. Email.
  4. Телефон (за бажанням).

За підписку обов'язково повинен бути подарунок. І після завершення процесу попросіть підтвердити електронну адресу!

Чіткий поділ аудиторії на сегменти

Вище ми вже говорили про те, наскільки важливо правильно визначити цільову аудиторію. Від цього залежить, наскільки успішно підуть продажі і чи не буде злитий марно бюджет на рекламу. Як правило, сегментація відбувається за статтю, віком, місцем проживання та інтересами користувачів.

Важливість статистики

Щоб бути впевненим в тому, що збір лідів пройшов успішно, необхідно звернутися до статистичних даних. За допомогою спеціальних сервісів можна визначити, скільки клієнтів залишили свої контакти, яка кількість зроблено дзвінків і замовлень.

Висновки

Отже, ще раз повертаємося до питання: що таке ліди? Це потенційні клієнти, яким цікаві ваші послуги або продукція. Саме вони приносять вам прибуток. Тому дуже важливо їх залучати і «підігрівати» всіма способами, включаючи сучасний дизайн сайту, рекламу в Інтернеті та інші методи впливу на аудиторію.

Ви можете самостійно займатися лідогенерацією, але при цьому є ризик злити бюджет, а за фактом отримати нуль прибутку. Вихід - звернутися за допомогою до професіоналів. Фахівці з ADS group допоможуть вивести ваш бізнес на новий рівень. Ми знаємо, як залучити більше цільових клієнтів, як створити привабливий і продає дизайн сайтів, як налаштувати email-розсилку і багато іншого.

Щоб зв'язатися з нами заповнюйте заявку, і вам обов'язково передзвонить наш менеджер!


Поділитися:


Читайте також:

  • inst
  • facebook
  • twitter

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

×

Зв'язатися

Ми зв'яжемося з Вами, найближчим часом