Розробка
Інтернет-маркетинг
Дані досить сумні. Як тільки був оголошений карантин, виручка обвалилася буквально на 36% практично у всіх бізнесменів. Під питанням опинилися багато рекламних кампаній, запуск акцій і презентація нових продуктів. А у кого готувався ребрендинг, так там картина і зовсім похмура.
Виділити найбільш постраждалих неможливо. У більшості бізнес-ніш прибуток впав на 29% буквально в перші тижні. Оборот впав приблизно на 43%. Крім того, варто відзначити, що не весь офіційно постраждалий бізнес потребував допомоги, а тим, кому вона дійсно була необхідно, практично готувався до закриття.
Туризм і різні творчі напрямки просто пішли в мінус. Намагаючись зберегти хоча б тих, клієнтів, які робили замовлення до карантину, фірми пропонували альтернативні варіанти або переносили дати. Різні кафе, ресторани, бари і нічні клуби теж відчули на собі сильний удар жорстких карантинних заходів. Як відзначають багато власників, їм довелося буквально вмовляти людей не забирати задатки за банкети і заходи, а переносити дати на будь-які прийнятні після карантину і пропонувати додаткові бонуси по кухні.
Таксі теж постраждало. Кількість замовлень зменшилася до 60% - самоізоляція ж, і людям практично не потрібно нікуди їздити. Торгівля побутовими товарами скоротила свій прибуток на 38%. На жаль, перенесення бізнесу в режим онлайн виявилося не настільки результативним. Люди вважали за краще замовляти у великих рітейлерів. Текстильна продукція теж опинилася за бортом. Сенс купувати нові речі, якщо все одно 99% часу проводиш у домашньому костюмі, а лише 1% присвячуєш виходу в магазин за продуктами.
АЗС теж страждають. Клієнтів практично немає - всі сидять по домівках і дотримуються карантину, а міський транспорт скоротився втричі. Пустують і автосалони, і СТО. Ця сфера залишилася за бортом разом з б'юті-послугами, фітнес-індустрією і розвагами. Хіба що іноді надходять замовлення онлайн на якісь запчастини - деякі автолюбителі йдуть в гараж, щоб хоч якось відволіктися в одноманітні будні.
Знизився товарообіг і у продуктових товарів. Люди в основному доїдають ті запаси, які були зроблені в період перед карантинного ажіотажу. Хоча саме ця сфера поки тримається найкраще, адже явно покупці не перестали готувати їжу.
В основному бізнесмени стали менше витрачати на оренду великих приміщень. Багато перенесли бізнес в онлайн, тому орендувати великі площі стало нераціонально. Протягом двох місяців спостерігався різкий спад у цьому напрямку. Все більше коштів йшло на рекламні послуги в Інтернеті, які коштують дешевше. Втім, і на запуск дорогих кампаній у бізнесу немає грошей, тому все виглядає досить «блякло» в порівнянні з перед карантинним часом.
Також скоротилися на 45% оплати за корпоративними картками. Природно, що компаніям нічим оплачувати корпоративні обіди, абонементи в спортивний зал, покупку канцтоварів і папери і так далі. Тим більше раз вилучення, значить, цю статтю витрат потрібно скоротити. Але чи повернуться показники, коли бізнес запрацює? Це спрогнозувати практично неможливо...