×

Якою мовою вам буде зручно спілкуватися?

Українська Російська

Як збільшити прибуток в...

Як збільшити прибуток в інтернет-магазині у 2022...

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

Підсумки роботи інтернет-магазинів у 2021 році продемонстрували помилкову стратегію власників, що призвело до суттєвого зменшення прибутків. Причина в тому, що підприємці зосередилися лише на одному каналі спілкування з користувачами, не ризикнули використовувати маркетплейси та багато часу витратили на оцінку рекламних ставок.

Ми вирішили спрогнозувати актуальні тенденції розвитку бізнесу в системі електронної комерції, які дадуть змогу в новому році обійти конкурентів та посісти топові позиції у своїй ніші.

Розширюйте канали продажів

Дуже часто підприємці фокусуються на одному рекламному каналі, наприклад, Google Shopping. Тут користувач одразу бачить фото виробу та ціну. Йому легко оцінити товар за ціною та якістю, швидко робить замовлення, а продавець повністю окупає витрати на рекламу.

Але набагато більше замовлень можна здобути, якщо приєднати й інші канали трафіку, використовуючи різні інструменти реклами: пошукова, соцмережі, SEO та інші. Користь такого підходу чудово демонструє Google Analytics. Статистика доводить, що нові покупці заходять з каналів, які, на перший погляд, не гарантували ефективність продажів. Чим більше у вас каналів продажів, тим точніше зможете проаналізувати поведінку покупців і налаштувати бізнес.

Шукайте нові канали та розміщуйте товари на різних майданчиках. Тоді ви не програєте, якщо майданчик раптово змінить правила: підвищить ціну за розміщення або вимоги до асортименту та сервісу.

Найцікавішими каналами маркетингу та продажу є такі:

  • Google Shopping;
  • таргетована реклама в соцмережах;
  • пошукова реклама у Google;
  • SEO просування сайту;
  • email-маркетинг;
  • директ-маркетинг — просування через ЗМІ;
  • маркетплейс.

Якщо новий канал одразу не принесе прибуток, а за підсумками вийдете в «нуль» — це добрий знак. Працюйте над поліпшенням сервісу та асортименту, клієнти неодмінно оцінять це й повернуться за покупками.

Чому варто розміщувати товари на маркетплейсах?

Платформи e-commerce або маркетплейси власники інтернет-магазинів поки ще оминають стороною й роблять велику помилку. Їхнє значення для електронної комерції суттєве. 2020 рік продемонстрував зростання замовлень. Наприклад, на Prom.ua та EVO він склав 42%. Цифра показує, що їх варто використовувати. Можна зосередитися на нішевих платформах, які спеціалізуються на конкретній групі товарів (косметика на Makeup), або на багато профільних: Rozetka, Prom.ua, «Епіцентр» та інші.

Вибрати найбільш підхідний для вас маркетплейс допоможе аналіз діяльності конкурентів: де вони розмістили товар, звідки приходить трафік.

Успіх не прийде сам собою, треба докласти зусиль: вкласти час та гроші в просування свого магазину, бути терплячим.

Чому дропшипінг не завжди виправдовує зусилля?

Формат дропшипінга вигідно використовувати на початку діяльності в системі e-commerce або як додатковий прибуток до головної роботи. Він дає хороший результат, якщо маєте вигідні домовленості з виробником або виступаєте як експерт.

У цьому сегменті бізнесу дуже велика конкуренція. Проста схема: прийняти замовлення від покупця та передати постачальнику (він уже замість вас буде займатися доставкою) виглядає привабливою, але не гарантує постійний великий прибуток. Якщо маржа не дотягує до 20%, окупити власні витрати буде дуже складно.

Якщо маєте на меті розширювати бізнес, варто замислитися про власний склад та виробництво.

Дбайте про асортимент та сервіс

Найголовніше в роботі інтернет-магазину — цікавий та актуальний асортимент товарів на фоні якісного сервісу. Якщо навігація на сайті незручна, а асортимент незрозумілий, клієнти довго не затримуються.

Робіть ставку на нішевий бізнес — конкретна група товарів. Такі онлайн-магазини більше подобаються користувачам. Вони їх запам’ятовують та радять знайомим, особливо, якщо пропозиції тут унікальні, а ціни відповідають якості продукції.

Залишатися конкурентоспроможним дають змогу прості правила:

  • оберіть конкретну нішу, пропонуйте унікальний асортимент;
  • виберіть постачальника, який пропонує підхідні умови співпраці;
  • впроваджуйте АВС-аналіз, проводьте обов’язково аналіз сезонної торгівлі та залишків продукції;
  • поповніть асортимент супутніми товарами. У такий спосіб можна суттєво збільшити середній чек.

Не забувайте дбати про поліпшення сервісу та логістики. Покупці цінують швидкість доставки, можливість безоплатної доставки та інші вигідні пропозиції. Постійно працюйте з підвищенням культури обслуговування. Має сенс навчити їх правильно вітатися з замовником, коректно завершувати діалог.

Подбайте про якість пакування товарів. Не забувайте радувати покупців неочікуваними сюрпризами. Невеличкий подарунок у посилці зворушить клієнта.

Нарощуйте базу постійних клієнтів

Якщо в магазин не повертаються покупці, це неодмінно призведе до втрати прибутку, адже доводиться витрачати кошти на нових клієнтів.

Щоб зберегти покупців та розширити наявну базу треба не лише розширювати асортимент та відповідати потребам користувачів, варто запроваджувати дисконтні програми, використовувати ремаркетинг (у цьому плані добре працює електронна розсилка), подбати про зручну та зрозумілу вітрину. Треба довести своїм покупцям, що лише у вас вони отримають потрібний їм товар, тому постійно будьте перед очима, пропонуйте актуальні товари зі своєї ніші.

Трафік буде дорожчати

Плата за рекламу в Google та Facebook постійно зростає (за останні три роки вона сягнула від 0,5 грн за клік до 1,7 грн), тому що конкуренція підвищується. Отже, більший трафік йде тим, хто більше платить.

Така ж тенденція панує в США та Європі. В Америці на Google Shopping клік коштує 2-3 долари.

Тенденція збільшення вартості трафіку призведе і в нас до підвищення вартості кліка в таких межах. Тож до цього варто заздалегідь підготуватися. Зменшити ризики можна, розміщуючи товари на різних майданчиках.

Бізнес у США це вже давно зрозумів, тому розміщує товари не лише на Amazon (половину покупок в інтернеті припадає саме на цю платформу), а й у Google та Facebook, активно використовують власні сайти.

Не забуваємо про аналітику

Аналітика — Ахіллесова п’ята багатьох підприємців. Майже половина власників інтернет-магазинів не можуть дати чітку відповідь на прості запитання: оберт за минулий місяць, рентабельність за категоріями товарів, найвигідніші умови від постачальників. А відтак правильно керувати бізнесом неможливо. Кожен підприємець мусить знати, що таке валовий оберт, рентабельність, категорійний та ABC-аналіз, як розраховувати валовий та чистий прибуток.

Допоможе тримати необхідні цифри під рукою програма 1С. Веб аналітика допоможе визначити ефективність самого сайту та рекламних кампаній. Потрібну інформацію можна знайти на Google Analytics або в адмінпанелі Prom.ua.

Глибокий аналіз робота дасть змогу виявити сильні та слабкі сторони та розвивати бізнес у правильному напрямку.


Поділитися:


Читайте також:

  • inst
  • facebook
  • twitter

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

×

Зв'язатися

Ми зв'яжемося з Вами, найближчим часом