Розробка
Інтернет-маркетинг
Штучний інтелект у продажах, аналітика, маркетплейси та SEO майбутнього, про що ще говорили на eCommerce 2018
1 листопада 2018 року відбулася 12 конференція eCommerce 2018. Цього року на зустріч зібралося понад 70 спікерів, 40 + учасників виставки і понад 1000 учасників.
Організатором заходу була компанія OWOX, що має успішний досвід в електронній комерції. Цього року був представлений більш вдосконалений формат: було кілька зон - виставковий зал і місце для проведення доповідей. Окремо йшов інформаційний потік «Рішення для бізнесу», де учасники могли ознайомитися з досвідом багатьох успішних компаній, таких як «Укрпошта», «SYNERGY», «MOYO», «Comfy» і багатьох інших.
19 секцій охопили найбільш актуальні теми: аналітика, правові питання, логістика, UI/UX. Спікери торкнулися основних каналів взаємодії з аудиторією: SEO, email-маркетинг, SMM. Окремо висвітлювалися новинки платного просування сайтів, логістика та ціноутворення. Провідні фахівці великих компаній розповіли, що чекає бізнес в майбутньому, які світові практики клієнтського досвіду дали потужне зростання лідерам eCommerce і так далі.
Email-marketing продовжує не «вмирати», а наскрізна аналітика наше все.
І хоча багато інтернет-маркетологів вважають e-mail застарілим каналом комунікації, але статистика говорить про протилежне. Близько 70% користувачів щодня перевіряють свою скриньку понад п'ять разів на добу. А 66% хоча б раз здійснили покупку після отримання рекламної розсилки. Це один з найважливіших інструментів просування поряд з SEO і SMM.
Вже не раз говорилося про важливість наскрізної аналітики. Вона відображає реальну картину конверсії. Це найбільш ефективний спосіб оцінки ефективності фінансових вкладень в рекламу.
Основні тренди, озвучені в доповідях, залишилися незмінні. Якісний контент, багато уваги аналітиці, використання креативу при взаємодії з аудиторією. Основна більшість тем і контенту - вища математика для середнього українського eCommerce проекту. Багато інформації спрямовано на лідерів ринку, які вже використовують передові підходи в роботі.
Багато тем були корисні і для представників малого та середнього бізнесу. Наприклад, про те, які зміни чекають на український ринок у майбутньому, питання ціноутворення та збільшення прибутку, основні правові аспекти та нововведення законодавства.
Конкурувати з великими гравцями ринку можна і потрібно. Шукайте свою спеціалізацію і приділіть увагу комунікаціям зі своєю аудиторією.
Крім секції з доповідями, організатори приділили увагу супутнім eCommerce сервісам і продуктам, організувавши їх у вигляді виставки.
Сегмент рішень для eCommerce, на мій погляд, був представлений слабо, кілька конструкторів магазинів, три сервіси розсилки мейлів, пару компаній, що надають супутні послуги - скромний список того, що допомагає ринку eCommerce розвиватися в Україні.
Український ринок електронної комерції знаходиться на перших етапах становлення, але вже є великі передумови вибитися в ТОП країн протягом декількох років. За приблизними підрахунками експертів через 10 років стаціонарні магазини можуть просто зникнути, оскільки вони стануть невигідними для власників. Адже для відкриття онлайн-майданчика не потрібно великих капіталовкладень. Однак, більшість цікавих для широкої аудиторії проектів так і залишаються в «тіні» конкурентів, не маючи ефективних інструментів просування.
Головними недоліками вітчизняної електронної комерції так і продовжує залишатися інформаційна перевантаженість багатьох сайтів, яка не здатна залучити користувача. Також, створені бізнес-плани не спираються на основні для успішного бізнесу моменти: логістику і системи платежів. Багато грошей витрачатися на не ефективну розкрутку і дешевий трафік. Але зараз спостерігається тенденція на поліпшення якості наданих фахівцями послуг і впровадження сучасних інструментів залучення та утримання аудиторії, що говорить про позитивну динаміку.
В цілому можна зробити висновок про великий потенціал ринку і велике кол-ве відкритих ніш для супутнього бізнесу, SaaS рішень, продуктів і послуг для даної галузі.
Ринок eCommerce в Україні тільки почав свій шлях. Звичайно, великі гравці вже зайняли свої ніші, але споживча активність зростає, обсяг онлайн-покупок охоплює практично всі сегменти ринку і, якщо ви стоїте на порозі рішення запуску свого онлайн-магазину, не зволікаєте, чим раніше ви почнете, тим більшого результату вдасться досягти.
Дмитро Суслов, СЕО компанії ADS group