×

Якою мовою вам буде зручно спілкуватися?

Українська Російська

Цільова...

Тема нашої статті: «Цільова аудиторія - що це?». Ми допоможемо вам розібратися, що ж означає цей термін і чому так важливо знати свого споживача, які види бувають і як сегментувати цільовий...

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

Тема нашої статті: «Цільова аудиторія - що це?». Ми допоможемо вам розібратися, що ж означає цей термін і чому так важливо знати свого споживача, які види бувають і як сегментувати цільовий ринок, щоб знати, як працювати з клієнтами. Наш огляд буде корисний в першу чергу новачкам, які тільки хочуть почати свій бізнес.


Що означає термін «цільова аудиторія»?


Цільова аудиторія - це певна група споживачів, на яку спрямовані рекламні кампанії. Ще простіше, це ті потенційні клієнти, чиї болі і потреби може вирішити продукт або послуга.

Ваш бізнес починається з глибокого аналізу і складання портрета цільового споживача, інакше ви ризикуєте прогоріти вже в перші тижні старту проекту. Знаючи свою ЦА, як кажуть, «в обличчя» ви зможете знизити витрати на рекламу і при цьому отримати максимум результату, розробити дієву стратегію взаємодії з майбутніми клієнтами і збільшити в рази ймовірність повторних замовлень, а також підвищити лояльність до бренду і його впізнаваність, особливо, якщо ви новачки на ринку.

Багато бізнесменів на перших порах роблять одну помилку - занадто узагальнено описують свого майбутнього клієнта. Давайте розглянемо ситуацію на прикладі магазину автомобільних товарів. На перший погляд портрет цільового клієнта виглядає так:

  • Чоловіки віком від 20 до 60 років;
  • З особистим авто;
  • Платоспроможні.


Але можливо магазин торгує автозапчастинами виключно для певних марок авто. Або пропонує тільки дорогу ексклюзивну продукцію. Також не варто скидати з рахунків і жінок-водіїв, які також зацікавлені в купівлі якісних деталей і аксесуарів для машини.

Тому рекламна кампанія буде будуватися спочатку неправильно, захоплюючи тільки вузьку групу споживачів. А це призведе до мінімальної кількості замовлень, а бюджет буде розтрачено даремно.


Види цільової аудиторії



Отже, розібравшись, що таке цільова аудиторія, ми переходимо до її видів:

  1. Первинна. Саме ці клієнти є ініціаторами замовлень, хоча можливо вони і не є реальними споживачами продукції. Основний приклад - це закупівля товарів для подальшого перепродажу;
  2. Вторинна. Тут споживач не приймає рішення самостійно, покупку робить за нього третя особа. Наприклад, дитячі товари. Адже діти не купують самостійно іграшки, одяг і ласощі, за них це роблять батьки.


Також ЦА ділиться на широку і вузьку групи. Приклад: перші - це любителі солодощів, другі - люди, що віддають перевагу шаром тортам.

Ну і класифікація за типом цільової групи: у сфері бізнесу (V2V) та індивідуального споживання (В2С).

Ще класифікується цільова аудиторія сайту. Вона ділиться на:


  • Відвідувачів, яким цікава опублікована інформація. Наприклад, блогові статті, різні відео, будь-який новинний контент;
  • Потенційних покупців, які відвідали сайт з метою придбання певних товарів або замовлення послуг.


Як добути відомості про потенційних споживачів?


Щоб отримати максимальну кількість даних про ваших цільових споживачів, використовуйте такі методи:

  • Анкети;
  • Опитування;
  • Інтерв'ю.


Намагайтеся охопити якомога більше людей, а також проводите опитування та інтерв'ю з лідерами думок у мережі. Інформацію також можна почерпнути на тематичних форумах, блогах і, звичайно ж, у соцмережах.

Зверніть увагу на коментарі від постійних відвідувачів, які активні в блогах і групах соцмереж. Їх небагато, але саме вони допомагають сформувати імідж бренду. Але не варто на всі 100% спиратися на їхню думку, адже вона може не збігатися з основною масою споживачів, які вже придбали продукт. Головний приклад, це гучна третя частина популярної гри Diablo. Вона була моторошно не до вподоби олдскульним гравцям, але це не завадило продажам. А в підсумку, гра була продана величезним накладом, що налічує десятки мільйонів копій.

Навіщо складати портрет ЦА?



Вірно складений портрет потенційного клієнта допоможе:

  1. Створити рекламну кампанію і комерційну пропозицію, яка буде відповідати основним потребам вашої ЦА.
  2. Визначити болі клієнтів і запропонувати їх рішення.
  3. Попрацювати над головними вигодами для покупців.
  4. Визначити набір факторів, що впливають на підвищення мотивації споживачів.


Чим більше ви враховуєте деталей, тим більше шанс створити дійсно унікальну торговельну пропозицію, яка повністю відповідає потребам ваших споживачів.


Як сегментувати ЦА?


Щоб визначити свою ЦА в основному використовуються такі базові види сегментації:

  • Демографічні (гендер, вік, сімейний стан);
  • Соціальні та економічні (платоспроможність, освіта, рід діяльності);
  • Географічні (локації, де проживають потенційні клієнти);
  • Поведінкові (хобі, інтереси, особисті цінності).


Сегментація по локації дуже важлива, особливо для салонів краси, різних ательє та інших сервісів, які надають свої послуги в конкретному регіоні. Також, якщо ви ще не визначилися з товарною нішею, то геолокація дозволяє припустити основні потреби покупців. Наприклад, пуховики та інший теплий верхній одяг буде швидше розкуплено клієнтами, які проживають у північних регіонах.

Поведінкове сегментування включає певні особливості здійснення купівлі або замовлення послуги:

  1. Мотивація для замовлення. Вона включає в себе прийнятну для клієнта ціну і якість продукту, задовільний рівень сервісу або близьке розташування до будинку. Наприклад, люди до 25 років схильні здійснювати імпульсивні покупки і швидше реагувати на акції з обмеженим часом дії. Більш дорослі покупці спочатку шукають інформацію, вивчають відгуки, їм в першу чергу потрібна впевненість в якості продукту і гарантіях від компанії;
  2. Портрет кінцевого споживача. Тобто, для кого був створений даний продукт;
  3. Характер експлуатації. Це товари постійного використання або одноразові;
  4. Конкретні переваги.


Для впливу на більш широке коло споживачів нерідко використовують стереотипи. Наприклад, у рекламі продуктів, орієнтованих на жіночу аудиторію, найчастіше присутні приглушені і ніжні відтінки, плавні рухи.

Метод 5W



Він був розроблений і запропонований Марком Шеррінгтоном, який займав пост президента Added Value.

Він полягає в сегментації груп споживачів за допомогою відповідей на 5 питань про продукті, що просувається:

  1. What (Що?) - основні характеристики продукції;
  2. Who (Хто?) - портрет потенційного споживача;
  3. Why (Чому?) - чим керується покупець при виборі продукту;
  4. When (Коли?) - часові рамки для здійснення покупки;
  5. Where (Де?) - місце, де можна придбати товар.


Взаємодія цільової аудиторії з каналами просування

  • SEO. Орієнтована на пошукових роботів. Необхідно підбирати певні «ключі» і опрацювати сайт на відповідність до вимог пошуковиків.
  • Контент-маркетинг. Головне завдання - генерувати цікавий контент. Він не обов'язково повинен бути вірусним, але послідовним і максимально корисним для клієнтів.
  • Таргетинг. Тут ведеться робота тільки з тією аудиторією, яка має певний набір характеристик. Тому рекламні оголошення показуються тільки певній групі людей.
  • SMM. Необхідно адаптувати контент під соцмережі, адже це справжній клондайк клієнтів.
  • Контекстна реклама. Якщо ваші споживачі не замовляють нічого за допомогою соцмереж (так, такі бізнес-ніші існують), то цей інструмент допоможе вам завоювати клієнтів. Оголошення буде показано у відповідь на тематичний запит користувача.
  • E-mail-маркетинг. При складанні розсилки слід враховувати інтереси користувачів, рід діяльності, тих, хто відповів на розсилку і тих, хто здійснив перехід або просто переглянув лист.



Можливо, на перших етапах ви зіткнетеся з деякими проблемами визначення і взаємодії з вашою цільовою аудиторією. І, якщо ви не хочете даремно злити бюджет, проводити безліч тестів, то наша команда фахівців «ADS group» готова вам допомогти. Зацікавлені? Тоді заповнюйте форму нижче, і ми з вами обов'язково зв'яжемося!


Поділитися:


Читайте також:

  • inst
  • facebook
  • twitter

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

×

Зв'язатися

Ми зв'яжемося з Вами, найближчим часом