×

Якою мовою вам буде зручно спілкуватися?

Українська Російська

Адаптивний веб-дизайн - для чого...

У цьому огляді ми зібрали основні завдання і принципи роботи даного напрямку в...

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

Зараз століття передових технологій і навряд чи хтось уявляє своє життя без смартфона або іншого гаджета. Тому власники онлайн-ресурсів намагаються максимально поліпшити технічні характеристики сайтів, зробивши їх більш зручними для своїх потенційних споживачів. І у зв'язку з цим виникає популярне питання: «Адаптивний веб-дизайн - для чого потрібен?». Якщо коротко, то це один з показників успішності та якості веб-майданчика. У цьому огляді ми зібрали основні завдання і принципи роботи даного напрямку в web-дизайні.

Адаптивна версія: для чого використовується і її переваги?


Адаптивний дизайн сайту (чуйний web-design) забезпечує ідеальне «сприйняття» різними пристроями інтернет-сторінок. Ресурс можливо переглядати однаково добре, як на комп'ютері, так і на смартфоні, планшеті і так далі незалежно від формату дисплея і його роздільної здатності. Користувачеві не потрібно більше розширювати екран, щоб потрапити за потрібною кнопкою або перейти в інший розділ.

Адаптивний веб-дизайн має такі переваги:

  • переглядати майданчик можна з будь-яких пристроїв. Зараз ринок техніки пропонує величезну кількість гаджетів, що відрізняються між собою технічними властивостями. Якщо ваш сайт буде відображатися максимально добре на будь-якому пристрої, то він буде мати успіх у юзерів і зможе залучити більше клієнтів;
  • збільшення аудиторії. Як було вже сказано вище, що, чим вища адаптивність сайту під мобільні пристрої, тим більше шансів підвищити рівень продажів у майбутньому;
  • можливість термінового оповіщення. Це актуально для новинних ресурсів. Наприклад, у вас з'явилося термінове повідомлення, яке зацікавить багато людей. Вони зможуть ознайомитися з вашим контентом зі смартфона в громадському транспорті, під час перерви на обід і так далі, коли комп'ютера або ноутбука під рукою немає.


Основні принципи і типи


Адаптивний дизайн має п'ять видів макетів:

  1. Гумовий. Це найбільш простий з усіх існуючих класів. Він зручний для сприйняття юзера. Його тематичні блоки автоматично стискаються до необхідної ширини пристрою, з якого ведеться перегляд майданчика. Якщо це на практиці неможливо - запускається перебудова стрічки за довжиною.
  2. Перенесення веб-блоків. Найчастіше використовується для ресурсу з великою кількістю колонок. Коли габарити «підтягуються» під потрібні параметри дисплея блоки переносяться вниз шаблону.
  3. Перемикання макетів. Метод зручний при читанні контенту з будь-яких гаджетів. Під будь-яку екранну роздільну здатність розробляють індивідуальний макет. Це вимагає великих часових витрат, тому застосовується на практиці рідко.
  4. Мінімальна адаптивна верстка. Спосіб застосовується для нескладних майданчиків. Працює за рахунок масштабування зображень та графіки. Версія виходить не «гнучкою», тому використовується ще рідше, ніж попередній тип.
  5. Окремі панелі. Цей спосіб будується за принципом мобільних програм, де рухоме меню вилітає при горизонтальній або вертикальній тапі. Однак, користувачеві може бути не зрозуміла така «фішка», так як дивно бачити подібну навігацію на сайті. Метод має досить непогані перспективи в майбутньому.


Для кожного проекту необхідно розробляти індивідуальну версію. Жоден з представлених варіантів не може вважатися універсальним рішенням.

Розробка починається з версії веб-майданчика для мобільних пристроїв. Дизайнери проектують шаблон для невеликого дисплея і всього один стовпчик. Це робиться для того, щоб продемонструвати замовнику основний посил і ідею, щоб потім внести корективи. Вміст можна при бажанні скоротити, вставити або видалити сайдбари (блоки).

Процес має приблизно такий алгоритм:

  • розробка на ранніх етапах;
  • використання гнучкого шаблону з версткою;
  • застосування зображення;
  • вставка медіазапросів;
  • поступове поліпшення результату.


Потрібно приділяти багато часу дрібницям. У відвідувача не повинно складатися враження, що він потрапив на зовсім інший web-сайт. Важливі елементи найкраще виділяти жирним шрифтом, щоб їх було легше знайти на сторінці і перейти в потрібний розділ. Щоб робота увінчалася успіхом необхідно застосовувати послідовну колірну схему, яка не перевтомлює очі. За статистикою структура з 12-ти колонок - найбільш кращий варіант. Це зручно при коригуванні ширини і відступів між сайдбарами.

Адаптивний web-дизайн або мобільна версія?


Механіка адаптивного дизайну полягає в тому, що не створюється принципово нова версія сайту, а тільки видозмінюється його початковий вид під потрібні параметри мобільних пристроїв. А ось мобільна версія відрізняється меншою функціональністю і дозволяє користувачеві бачити тільки найнеобхідніший контент. Тобто створюється окремий додаток з приставкою в адресі m або mobile.

Отже, розберемося в перевагах версії для мобільних пристроїв:

  • висока швидкість завантаження. Як було сказано вище, при розробці шаблону прибираються всі «непотрібні» блоки, які знижують функціональність майданчика. А цей фактор позитивно впливає на ранжування в пошукових системах;
  • гарне юзабіліті. Сайт виходить максимально простим і зручним для відвідувачів, а значить популярним;
  • можна швидко внести потрібні корективи. За допомогою індивідуального коду можна швидко редагувати блоки, та вносити зміни. СЕО-фахівці працюють з такими кодами, як sitemap, robots і їм буде легше взаємодіяти з ними;
  • Можливість перейти на повну версію веб-ресурсу. У разі адаптивного дизайну таке право вибору обмежене, але воно і не потрібно, оскільки переглядати контент і здійснювати покупки буде однаково зручно з будь-якого гаджета.


Здавалося б, такі переваги роблять вибір очевидним, але є й суттєві мінуси. Наприклад, необхідність створення під кожен тип ОС свій мобільний додаток. Це вимагає певних фінансових і тимчасових вкладень, що істотно гальмує весь процес. Крім того, користувачам необхідно завантажувати додаток на свій телефон або планшет.

Однак, не всі впевнені, що вони будуть часто ним користуватися, тому не хочуть перевантажувати техніку. Просування майданчика буде істотно гальмувати поділ трафіку. Цей показник буде розділятися між додатком і веб-сайтом, що виглядає, як менша відвідуваність. Доведеться окремо заповнювати картками товарів або новинами відразу два ресурси, або попередньо налаштувати синхронізацію, що призведе до додаткових часових витрат.

У випадку з responsive web design ви отримуєте одну адресу і єдиний майданчик з синхронізованою системою управління. Для вебмайстра це дуже зручно, а за рахунок єдиного потоку трафіку просування йде швидше. Але є і мінуси, наприклад, адаптивний сайт повільніше завантажується, особливо, якщо майданчик рясніє масою зображень, має складне меню і так далі. А це може негативно вплинути на відвідуваність. Крім того, за хорошу адаптивність відповідає фахівець, що розбирається у всіх тонкощах нових технологій, і має багатий досвід у розробці аналогічних проектів.

Що вибрати з двох варіантів буде залежати від спеціалізації вашого майданчика. Це обговорюється з фахівцями при особистій зустрічі, коли йде обговорення і опрацювання майбутньої стратегії просування. Але є ряд універсальних рад. Для новинних порталів краще підбирати мобільну версію, що дозволяє користувачам переглядати тільки необхідну інформацію практично миттєво після відкриття програми. А ось для інтернет-магазинів оптимальне рішення - responsive.

Замість висновків


Отже, щоб обійти конкурентів і залучати відвідувачів вам потрібно завжди тримати руку на пульсі нових технологій. IT-компанія ADS group допоможе вам у цьому. У нас успішний досвід реалізації бізнес-проектів в інтернеті (більш як сім років). Ми допоможемо реалізувати проект в будь-якій ніші, обійти конкурентів і забезпечити вам високе місце в рейтингу пошукових систем.

Чекаємо вас у себе в затишному офісі, де ми зможемо обговорити деталі і запропонувати вам працюючу стратегію просування!


Поділитися:


Читайте також:

  • inst
  • facebook
  • twitter

Отримайте консультацію

з розвитку Вашого інтернет-проекту

Александр - менеджер и эксперт отдела продаж ADS group

Олександр - менеджер та експерт відділу продажів ADS group

×

Зв'язатися

Ми зв'яжемося з Вами, найближчим часом